Διδακτικά μοντέλα και οι τρόποι αλληλεπίδρασης καθηγητού και μαθητών στη διδασκαλία των μαθηματικών: συνδυάζοντας τις φάσεις της θεωρίας van Hiele με τις μεθόδους της γνωστικής μαθητείας. Ένα διδακτικό μοντέλο διδασκαλίας της ευκλείδειας γεωμετρίας σε μαθητές της Α' λυκείου

Περίληψη

Με την εργασία αυτή προτείνεται ένα μοντέλο διδασκαλίας για το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στο Λύκειο, που βασίζεται στο συνδυασμό των φάσεων της Θεωρίας του van Hiele με τις μεθόδους της Γνωστικής Μαθητείας. Εισήχθησαν δύο νέα εργαλεία: α) το Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) για την υλοποίηση των συνδυασμών και β) ο Πίνακας Ελέγχου του Συλλογισμού της Αποδεικτικής Διαδικασίας (ΠΕΣΑΔ), που προέκυψε από την ανάλυση της έννοιας της απόδειξης. Η διδασκαλία λαμβάνει χώρα στα πλαίσια των ΤΠΕ. Σχετικά με το ρόλο και την αποτελεσματικότητα του προτεινόμενου μοντέλου διδασκαλίας η έρευνα εστιάστηκε στα ακολούθα ερευνητικά ερωτήματα: 1. Υπάρχει διαφορά ως προς τη βελτίωση του επιπέδου γεωμετρικής σκέψης του van Hiele ανάμεσα στους μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου, που διδάσκονται με το συνδυασμό των φάσεων του van Hiele με τις μεθόδους της Γνωστικής Μαθητείας και στους μαθητές οι οποίοι διδάσκονται με την παραδοσιακή διδασκαλία, 2. Υπάρχει διαφορά ως προς τη βελτίωση των προτεινόμεν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

We combined the phases of the van Hiele theory with the methods of Cognitive Apprenticeship and enriched these combinations adding the three following ideas: (a) a special worksheet named Structured Form Worksheet which we used when teaching geometry (SFW), (b) a matrix named Reasoning Control Matrix for the Proving Process (RECOMPP) which helped students with reasoning production and (c) the concepts of simple and partial proof to write the formal proof. We called the above mentioned combination Model of p- m Combinations. Then, we used this model to teach geometry courses to 15-year old senior high-school (Lyceum) students.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24334
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24334
ND
24334
Εναλλακτικός τίτλος
Instructive models and the ways of interaction between high school teacher and students in the teaching of mathematics
Συγγραφέας
Νικολουδάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Γεώργιος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σαλβαράς Ιωάννης
Βουδούρη Αγγελική
Τριλιανός Αθανάσιος
Ζαράνης Νικόλαος
Βλάμος Παναγιώτης
Λέξεις-κλειδιά
Δομημένης μορφής φύλλο εργασίας (ΔΜΦΕ); Πίνακας ελέγχου του συλλογισμού της αποδεικτικής διαδικασίας (ΠΕΣΑΔ); Επίπεδα van Hiele; Γνωστική μαθητεία; Μοντέλο των p - m συνδυασμών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
463 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)