Διεύρυνση και επίλυση προβλημάτων ναυσιπλοϊας και οπτικοποίηση δρομολογίων πλου μεγάλων αποστάσεων σε συστήματα ηλεκτρονικού χάρτη

Περίληψη

Ο βασικός σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάδειξη βελτιωμένων μεθόδων τόσο για την ακριβή επίλυση των θεμελιωδών προβλημάτων ναυσιπλοΐας στο ελλειψοειδές εκ περιστροφής όσο και για την πιστότερη απεικόνιση δρομολογίων πλου μεγάλων αποστάσεων στα Συστήματα Ηλεκτρονικού Χάρτη (ΣΗΝΧ). Στο 1° κεφάλαιο παρουσιάζεται επισκόπηση των σχετικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή ναυσιπλοΐα και σε περιβάλλον ΣΗΝΧ, σε συνδυασμό με τις διεθνείς προδιαγραφές των ΣΗΝΧ. Στο 2° κεφάλαιο προτείνονται νέες μέθοδοι/αλγόριθμοι επίλυσης προβλημάτων λοξοδρομικού πλου στην επιφάνεια του ελλειψοειδούς εκ περιστροφής και του πλου στο μέγιστο ελλειπτικό τόξο. Με τις προτεινόμενες μεθόδους υπολογίζονται οι γεωδαιτικές συντεταγμένες μεγάλου αριθμού ενδιάμεσων σημείων των δρομολογίων πλου, για την ακριβέστερη απεικόνιση τους στην οθόνη του συστήματος με χρήση οποιασδήποτε χαρτογραφικής απεικόνισης. Στο 3° κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της διερεύνησης των μεθόδων μετασχηματισμού της ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is twofold firstly to investigate the methods of sailing calculations used in ECDIS and ECS systems and propose new improved methods for precise calculation on the ellipsoid and secondly to investigate the issue of the employment of map projections in ECDIS and ECS systems and propose specific projections for improved visual perception of long navigational paths. The 1st chapter presents a brief overview of the relevant methods and practices used in traditional navigation and ECDIS/ECS systems and the corresponding IMO performance standards for ECDIS concerning. The 2nd chapter presents the proposed improved methods and algorithms for Rhumb Line Sailing (RLS) on the ellipsoid and the Great Elliptic Sailing (GES). The proposed algorithms calculate also the geodetic coordinates of any finite number of intermediate points for the precise depiction on long navigational paths on the screen. The 3rd chapter presents the results of the conducted study on the most ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21130
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21130
ND
21130
Εναλλακτικός τίτλος
Sailing calculations and visualization of long navigational paths in ECDIS
Συγγραφέας
Παλληκάρης, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσούλος Λύσανδρος
Λιβιεράτος Ευάγγελος
Νάκος Βύρωνας
Νικητάκος Νικήτας
Παραδείσης Δημήτρης
Πετσούλας Αθανάσιος
Φαφάλιος Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΠεριβαλλοντική Μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία; Λοξοδρομία; Ορθοδρομία; Μέγιστη έλλειψη; Μέγιστο ελλειπτικό τόξο; Ναυτικοί υπολογισμοί; Χαρτογραφικές προβολές; Χαρτογραφικές απεικονίσεις; Μερκατορική; Γνωμονική; Λοξιμουθιακή; Στερεογραφική; Ισαπέχουσα; Οπτικοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 282 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)