Αποτελεσματικότητα των παραμέτρων του σύγχρονου εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδακτική της χημείας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η δημιουργία διαδραστικών πολυμεσικών εφαρμογών στο μάθημα της χημείας καθώς επίσης και να καθοριστεί κατά πόσο οι διάφοροι τύποι οπτικοποιήσεων (3D στατικά γραφικά, 3D γραφικά με σχεδιοκίνηση, 3D διαδραστικά γραφικά με σχεδιοκίνηση) σε συνδυασμό με αφήγηση και κείμενο συνεισφέρουν στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών ηλικίας 13-14 και 17-18 χρόνων στο μάθημα της χημείας. Με βάση οδηγίες δημιουργίας πολυμεσικών εφαρμογών και λαμβάνοντας υπόψη έρευνες σχετικές με διάφορα είδη οπτικοποίησης, κατασκευάστηκαν εκ του μηδενός δύο διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές για το μάθημα της Χημείας. Η πρώτη έχει τίτλο «Διαχωρισμός μιγμάτων» και απευθύνεται σε μαθητές Β’ Γυμνασίου, ενώ η δεύτερη «Ατομικά τροχιακά» και απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης. Κάθε εφαρμογή δημιουργήθηκε σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, όπου η κάθε μία διαφέρει από τις άλλες κατά μια παράμετρο. Ειδικότερα, στην πρώτη έκδοση περιλαμβάνονται διαδραστικά 3D γραφικά (3D inter ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis aims at the construction of interactive multimedia applications as well as to be determined whether the use of specific types of visualization (3D illustration, 3D animation, and interactive 3D animation) combined with narration and text, contributes to the learning process of 13-14 and 17-18 years- old students, in chemistry courses. Also based on the acceptable theories and researches in various multimedia visualizations, two interactive multimedia applications were produced from scratch. The first one is called “Separation Methods of Mixtures” and is addressed to 8th grade students while the second one is called "Atomic Orbitals" and is addressed to 12th grade students. Each multimedia application is created in three different versions, each one differing from the other two with regards to the type of visualization. In particular, the first version involves interactive 3D animations, the second version utilizes 3D animations, and the third version employs 3D illus ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17840
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17840
ND
17840
Εναλλακτικός τίτλος
Effectiveness of contemporary educational software parameters in chemistry teaching
Συγγραφέας
Κορακάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Χημικών Επιστημών. Εργαστήριο Γενικής Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλάτου Ευαγγελία
Μπουντούβης Ανδρέας
Παλυβός Ιωάννης
Κουλαϊδης Βασίλειος
Μουτσάτσου Αγγελική
Καραλιώτα Αλεξάνδρα
Σιγάλας Μιχάλης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Διδαδκτική χημείας; Πολυμεσική εφαρμογή; Τρισδιάστατα διαδραστικά γραφικά; Τρισδιάστατα γραφικά με σχεδιοκίνηση; Στατικά γραφικά; Προσομοιώσεις; Μεταγνώση; Γνωστικό φορτίο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
350 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)