Η φυσική αγωγή ως παράγων κοινωνικοποίησης παιδιών πρωτοσχολικής ηλικίας

Περίληψη

The purpose of the present research is to examine Physical Education as a socializing factor for early primary school children and more specifically for students attending grade A and B (first and second year) which represent form the “transition bridge” from primary to secondary socializing stage. Three hundred and fifty six (356) students from six (6) primary schools in the prefecture of Trikala, took part in the study, one hundred and eighty six (186) of whom were schoolboys, -male students- and one hundred and seventy (170) schoolgirls -female students-. The participants formed two groups a research named (N= 197) and a research named (N. 159). The research group followed the experimental Physical Education programme which was formed according to the current pedagogical sociology and athletic science. The reference team followed the standard Physical Education Programme, determined by the Ministry of Ed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17459
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17459
ND
17459
Συγγραφέας
Βαρδούλη-Λάππα, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Παιδιά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
135 σ. : πίνακες
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)