Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ

Περίληψη

THE PURPOSE OF THIS STUDY WAS TO DEFINE IF ACTIVE PARTICIPATION OF GREEK ADULTS WITH MENTAL RETARDATION (TRAINING) IN PROGRAMS OF EXERCISE, WOULD CONTRIBUTE TO THE DEVELOPMENT OF THEIR PHYSICAL FITNESS, OF THE GROSS AND FINE NEUROMUSCULAR COORDINATION AND THEIR REACTION TIME. TWENTY THREE SUBJECTS WITH MENTAL RETARDATION (TRAINING) WERE SUBMITTED THREE TIMES, BEFORE-AFTER THER SEVEN MONTH EVERYDAY PARTICIPATION TO THE PROGRAM OF EXERCISE AND AFTER THEIR THREE MONTH ABSTINENCE FROM THE PROGRAM OF EXERCISE, TO A TEST OF PHYSICAL FITNESS, NEUROMUSCULAR COORDINATION AND REACTION TIME. THEIR RECORDS WERE COMPARED WITH RECORDS OF PEOPLE WITH THE SAME CHRONOLOGICAL AGE (N=22), WITHOUT MENTAL RETARDATION, AND CHILDREN WHO HAD THE SAME MENTAL AGE (N=20).THE RESULTS SHOWED THAT THE SUBJECTS WITH MENTAL RETARDATION, AFTER THE END OF EXERCISE ACHIEVED IMPORTANT IMPROVEMENT TO THE ELEMENTS OF PHYSICAL FITNESS AND NEUROMUSCULAR COORDINATION (GROSS MOTOR). ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/11079
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/11079
Εναλλακτικός τίτλος
THE CONTRIBUTION OF PHYSICAL EDUCATION IN PSYCHOLOGICAL AND MOTOR DEVELOPMENT OF MENTALLY RETARDED PEOPLE
Συγγραφέας
ΜΠΑΤΣΙΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Ημερομηνία
1997
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
ΚΙΟΥΜΟΥΡΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΓΚΟΔΟΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΑΞΙΛΔΑΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΤΟΚΜΑΚΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική & Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
ΛΕΠΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ; ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ; Νοητική υστέρηση; Φυσική αγωγή; Φυσική κατάσταση; Χρόνος αντίδρασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
162 σ., Παράρτημα.