Αξιακοί προσανατολισμοί στο μάθημα της φυσικής αγωγής: αναλυτικά προγράμματα και αντιλήψεις εκπαιδευτικών

Περίληψη

Στο πλαίσιο της παρούσης διδακτορικής διατριβής επιδιώκεται η διερεύνηση των αξιακών προσανατολισμών, τόσο σε επίπεδο απόψεων - προτάσεων των αναλυτικών προγραμμάτων φυσικής αγωγής της Ελλάδας, όσο και σε επίπεδο αντιλήψεων - πεποιθήσεων των ελλήνων εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα φυσικής αγωγής όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης εξετάστηκαν ως προς τις αξιακές τους προτεραιότητες μέσα από την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου. Οι αντιλήψεις - πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, τόσο αναφορικά με τους αξιακούς τους προσανατολισμούς όσο και αναφορικά με τις ματαιώσεις των επιθυμιών τους και με τις δεσμεύσεις - περιορισμούς - δυσκολίες που βιώνουν σε σχέση με τη φυσική αγωγή, αποτιμήθηκαν σε όλο τους το εύρος και σε όλες τους τις αποχρώσεις (ποιοτική ανάλυση περιεχομένου) μέσα από την τεχνική της δομημένης συνέντευξης. Επιπλέον, οι αναφορές των 35 εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα υποβλήθηκαν και σε ποσοτική ανάλυση περιεχομένου. Α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to examine the educational value orientations in Greek Physical Education (P.E.) across two domains: a) National curricula for P.E. (formal domain) and b) P.E. teachers’ beliefs and perceptions (perceived domain). A research design involving content analysis of the curricula, structured interviews with teachers, qualitative and quantitative strategies was used in order to collect and analyse the data. Results indicated that: Disciplinary Mastery is the dominant value orientation in P.E. curricula for elementary and middle schools Inconcistencies are demonstrated between the aims and the contents in P.E. curricula In P.E. teachers’ beliefs the dominant orientation is toward a combination of sourses (learner, society, subject matter) and toward learner’s needs, interests and experiences The focus of the P.E. curricula is not compatible with the values of P.E. teachers In P.E. teachers’ views about P.E. a strong incongruence is revealed between th ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15116
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15116
Εναλλακτικός τίτλος
Value orientations in greek physical education: curricula and teachers' perceptions
Συγγραφέας
Καρανταΐδου, Μαρία Αντώνιος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Τερζής Νικόλαος
Κελπανίδης Μιχαήλ
Δογάνης Γεώργιος
Παπαναούμ-Τζίκα Ζωή
Χατζηδήμου Δημήτριος
Θεοδωράκης Ιωάννης
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιακοί προσανατολισμοί; Αναλυτικά προγράμματα φυσικής αγωγής; Εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής; Διάσταση απόψεων; Εκπαιδευτικό οικοσύστημα; Στρατηγικές διδασκαλίας; Αναδυόμενα θεωρητικά ερωτήματα; Συνεντεύξεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (189 σ. ; 265 σ.), εικ.