Στρατηγικές εκμάθησης των μουσουλμανόπαιδων της Θράκης που μαθαίνουν την αγγλική ως ξένη γλώσσα

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι μαθητές της Θράκης κατά την εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, διερευνάται η σχέση μεταξύ των στρατηγικών εκμάθησης από τη μια και της σχολικής επίδοσης, της τοποθεσίας του σχολείου, του φύλου των μαθητών και της ηλικίας από την άλλη. Τέλος, εξετάζεται η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικών εκμάθησης στη χρήση των στρατηγικών. Η έρευνα στηρίχθηκε στην τυπολογία των O’Malley & Chamot (1990) σύμφωνα με την οποία οι στρατηγικές εκμάθησης διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: α) στις μεταγνωστικές, β) στις γνωστικές και γ) στις κοινωνικο-συναισθηματικές. Γενικά η έρευνα ακολούθησε τα εξής στάδια: 1) Δημιουργία του ερωτηματολογίου συλλογής δεδομένων αποτελούμενο από τριανταέξι (36) ερωτήσεις, το οποίο βασίσθηκε στο SILL της Oxford (1990). Εφαρμογή του ερωτηματολογίου σε τριακόσιους (300) μαθητές που φοιτούσαν στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία των Νο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study is the investigation of the learning strategies that young Muslim learners in Thrace employ in order to facilitate and enhance their learning in English as a foreign language. The experimental part of our study delineated the results of a large-scale research that was conducted with the 4th, 5th and 6th grade EFL Muslim students of three Primary Schools in the prefecture of Xanthi (totally 68 students), aiming at the exploration of their language learning strategies on one hand, and at the examination of the influence of an Intervention Programme on the enrichment of learners’ repertoire of strategies, on the other. Data were elicited through the distribution of a questionnaire (based mainly on Oxford's SILL, with some modifications) to 300 Muslim students of Thrace. The variables under investigation were the learners' gender and age, the location of the schools, the possession of another foreign language and the proficiency level in English. The research w ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17435
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17435
Εναλλακτικός τίτλος
Learning strategies of the muslim student of Thrace who learn english as a foreign language
Συγγραφέας
Παπάνης, Αλέξανδρος Παναγιώτης
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Γαβριηλίδου Ζωή
Αναστασιάδη-Συμεωνίδη Άννα
Παπαευθυμίου-Λύτρα Σοφία
Σκούρτου Ελένη
Σφυρόερα Μαρία
Χατζησαββίδης Σωφρόνης
Ψάλτου-Joycey Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές εκμάθησης; Μουσουλμανική μειονότητα Θράκης; Εκμάθηση αγγλικής γλώσσας; Διγλωσσία; Ρόλος εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (398 σ. ; 172 σ.), εικ.