Διδακτικές προσεγγίσεις δυναμικών γεωγραφικών φαινομένων

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι η ανάπτυξη και η δόμηση ενός διδακτικού μοντέλου το οποίο βασίζεται πάνω στο επιστημονικό γεωγραφικό μοντέλο δομής και λειτουργίας των δυναμικά μεταβαλλόμενων φυσικών διεργασιών σε γεωγραφικά συστήματα (ποτάμια, λίμνες). Αφετηρία του εγχειρήματος αποτέλεσε η διδακτική προσέγγιση των γεωμορφών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: οι μαθητές αναφέρονται στους τρόπους διαχείρισης και προστασίας των δυναμικών γεωγραφικών φαινομένων (ποτάμια, λίμνες, κτλ.) χωρίς στην πραγματικότητα να αναγνωρίζουν το αίτιο δημιουργίας του φαινομένου, με αποτέλεσμα να μην κατανοούν επαρκώς και άρα να μην ερμηνεύουν το ίδιο το φαινόμενο αλλά ούτε και τις δομές του. Το διδακτικό μοντέλο παρέμβασης με τη διδασκαλία του αιτίου συμβάλλει στην αντιμετώπιση του ποταμού και της λίμνης ως δυναμικά φαινόμενα και κατά συνέπεια στην κατανόηση και αιτιολόγηση των διεργασιών και των αλλαγών που συμβαίνουν στις δομές τους και στο περιβάλλον. Μέσα από αυτό οι μαθητές/-τριες συνειδητοποιούν τη σπουδαιότητα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teaching students of primary education about geomorphological features and phenomena requires posing interrelated questions; the latter are of interest to geographers, curricula planners and textbook writers. Within this framework, a new teaching model was created and applied in practice. This model was based on scientifically accepted principles of how dynamic geomorphological features are constructed and behave, enriching the school geographical content with new teaching data. The goal was to help students to understand and be able to explain better the landscape forms and human actions. Two different teaching models relating to changes in present geographical primary school content were developed. Covering the same geographical geodynamic phenomena (rivers and lakes), one them incorporated the existing program of study, the other a new one based on the new proposal teaching approach. The conclusion is that in order to understand the geographical dynamic phenomena (rivers, lakes), st ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17394
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17394
ND
17394
Εναλλακτικός τίτλος
Approaches to teaching dynamic geographical phenomena
Συγγραφέας
Γαλάνη, Αποστολία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ρόκκα Αγγελική
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Μίχας Παύλος
Κατσίκης Απόστολος
Αλεξούλη-Λειβαδίτη Αλίκη
Παυλόπουλος Κοσμάς
Βουβαλίδης Κωνσταντίνος
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική γεωγραφία; Δυναμικά γεωγραφικά φαινόμενα; Γεωμορφές; Ποτάμια; Λίμνες; Προγράμματα σπουδών γεωγραφίας; Σχολικά βιβλία γεωγραφίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
293 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)