Ανάπτυξη και διερεύνηση διδακτικής μαθησιακής σειράς για την αυτοεπιμόρφωση των δασκάλων σε φαινόμενα και έννοιες των ρευστών

Περίληψη

Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή πραγματεύεται το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την εφαρμογή και τη διερεύνηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Σειράς που στόχο έχει να αποτελέσει επιμορφωτική παρέμβαση για δασκάλους, σε συνθήκες Ανοικτής και από Απόσταση Εκπαίδευσης. Στην αρχή, με διαγνωστική έρευνα, διαπιστώνεται ότι οι δάσκαλοι έχουν εναλλακτικές αντιλήψεις στο γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής των Ρευστών, που είναι διδακτέα ύλη του Δημοτικού. Μάλιστα μερικές αντιλήψεις τους είναι παρόμοιες με αυτές των μαθητών τους, γεγονός που έχει επιπτώσεις στη διδασκαλία τους. Μεταξύ των άλλων, γίνεται φανερό ότι ακόμα κι αν δυνητικά μπορούσαν να εφαρμόσουν διδακτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών τους, τώρα δεν το κάνουν, επειδή δεν το κατανοούν ως αναγκαιότητα. Το πρόβλημα αυτό το αντιμετωπίζουμε με επιμορφωτική παρέμβαση υπό τη μορφή της αυτοεπιμόρφωσης, που έχει χαρακτηριστικά Ανοικτής και από Απόσταση Εκπαίδευσης. Βασικός κορμός της ανάπτυξης του περιεχομένου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral thesis deals in the design, development, implementation and research of a Teaching Learning Sequence (TLS) whose objective is to provide in-service education and training for teachers, through an Open and Distance Learning environment. Starting out, it was evidenced through a diagnostic research, that the teachers have alternative conceptions regarding the science topic of Physics of Fluids. This problem is addressed with in-service education and training for teachers, in the form of self-education. The Pedagogical Content Knowledge (PCK), an innovative method, applied in basic education as well as in in-service education and training for teachers, was the basic structure adopted for the content development. Science concepts in the area of Physics of Fluids are considered the key elements for the TLS. This highlights an additional side of the PCK as a core for educational programs, which also indicates the innovation of this research. The PCK is developed in an authentic l ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15339
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15339
Εναλλακτικός τίτλος
Development and research of a teaching learning sequence, in phenomena and concepts in fluids, for in-service self-education and training of teachers
Συγγραφέας
Μολοχίδης, Αναστάσιος Νικόλαος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Ψύλλος Δημήτριος
Κουμαράς Παναγιώτης
Καριώτογλου Πέτρος
Αθανασίου Κυριάκος
Χασάπης Δημήτριος
Λιοναράκης Αντώνιος
Σέρογλου Φανή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοεπιμόρφωση δασκάλων; Επιμόρφωση δασκάλων; Διδακτική μαθησιακή σειρά στη φυσική των ρευστών; Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου; Αντιλήψεις δασκάλων; Ανοιχτή εκπαίδευση; Εκπαίδευση αποστάσεως
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
387 σ., εικ.