Μελέτη της κατανόησης φαινομένων και εννοιών στατικού-δυναμικού ηλεκτρισμού από μαθητευόμενους κατά την εφαρμογή διδακτικής-μαθησιακής σειράς βασισμένης σε προσομοιώσεις μικροσκοπικών αλληλεπιδράσεων

Περίληψη

Η εργασία αυτή διαπραγματεύεται τη σχεδίαση, την ανάπτυξη, τη διδασκαλία και την αξιο- λόγηση πτυχών διδακτικής σειράς για τη διδασκαλία θεμάτων στατικού ηλεκτρισμού και α- πλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε υποψήφιους δασκάλους, φοιτητές και φοιτήτριες του Παι- δαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Η διδακτική σειρά προσεγγίζει το πρόβλημα της σύνδεσης στατικού και δυναμικού ηλε- κτρισμού με το σχεδιασμό συγκεκριμένων διδακτικών-μαθησιακών βημάτων. Με αυτά γεφυ- ρώνει τη μακροσκοπική με τη μικροσκοπική θεώρηση των ηλεκτρικών φαινομένων και το χάσμα μεταξύ των τυπικών εξηγήσεων των ηλεκτρικών φαινομένων, τις οποίες κυρίως προ- σφέρει η συνήθως διδασκόμενη θεωρία, και των αιτιακών εξηγήσεών τους, που συνήθως ορ- γανώνουν οι μαθητευόμενοι. Για το σκοπό αυτό υιοθετεί μια ενιαία θεωρητική προσέγγιση σε φαινόμενα στατικού και δυναμικού ηλεκτρισμού – η οποία συγκροτείται σε σειρά διδακτικών μικροσκοπικών μοντέλων, ποιοτικών και ημιποσοτικών, βασισμένων στην αλληλεπίδραση Coulomb – κ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15153
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15153
Εναλλακτικός τίτλος
A study of how learners understand phenomena and concepts in the field of static and current electricity during the implementation of a teaching learning sequence based on simulations of microscopic interactions
Συγγραφέας
Μπάρμπας, Αλέξανδρος Συμεών
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΨΥΛΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Κουμαράς Παναγιώτης
Χατζηπαντελής Θεόδωρος
Αθανασίου Κυριάκος
Καριώτογλου Πέτρος
Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης
Σέρογλου Φανή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική-μαθησιακή σειρά; Διδακτικός μετασχηματισμός του ηλεκτρισμού; Νοητική αναπαράσταση; Αιτιακοί συλλογισμοί; Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου; Προσομοίωση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή; Αιτιακό μοντέλο ηλεκτρικού ρεύματος; Απλά ηλεκτρικά κυκλώματα; Διδασκαλία ηλεκτρισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
419 σ., εικ.