Όλα και τίποτα: λευκή ετεροφυλόφιλη ανδρική ταυτότητα στο σύγχρονο δημοφιλή κινηματογράφο
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis explores popular cinematic representations of white heterosexual masculinity, primarily in contemporary Hollywood texts. Through a detailed textual analysis of films, which are firmly placed in the specific historical, social, cultural and political context in which they were produced and consumed, it explores how white heterosexual masculinity in popular American cinema is often represented as an “all and nothing” subjectivity, one both universal and invisible, privileged and victimised, phallic and lacking, unified and deconstructed, enfleshed and disembodied, ordinary and anxiously vacuous, the locus of origins and ontologically empty - a flaying of binary oppositions that only a subjectivity that can construct itself as the dominant norm can wield. Approaching this topic through a variety of theoretical frameworks, including feminist theory, critical race theory, whiteness studies, queer theory, and Lacanian psychoanalysis, it contends that white heterosexual masculinit ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (35.43 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.