Still Care: o  δραματουργικός ρόλος της στατικής φωτογραφίας σε ταινίες μυθοπλασίας: σκηνοθετικές προσεγγίσεις

Περίληψη

The introduction of the thesis describes the aspects of the subject and clarifies the criteria applied in the selection of the films, which constitute the corpus of the work. The basic intent of the selection of films is to project the aesthetic and formalistic presentation of still photography into moving image. The selected films are fiction and use still photography in the plot scenario, with duration in the film. The main purpose of work is to investigate the relationship of still photography with film under the visual and applied aesthetics and dramaturgy. The first of the three main parts, the theoretical, presents theories, which were based on the formalistic and cognitive analysis of films. In theory are also the views of R. Arnheim, which take into account the psychology Gestalt. Formalist tradition continues with the views of the N. Burch, who gives a time and spatial definition of the form. Then ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18318
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18318
Εναλλακτικός τίτλος
Still care: the dramaturgic role of still photography in fiction films: director’s approaches
Συγγραφέας
Βαρμάζη, Ελένη Ν.
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Φορμαλισμός, Ρωσικός; Νεοφορμαολισμός; Φωτογραφία; Σχολή Wisconcin; Κινηματογράφος; Μυθοπλασία, Ταινίες; Αισθητική, Εφαρμοσμένη; Φωτογραφία, Στατική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
310 σ. : εικονογράφηση