Still Care: o δραματουργικός ρόλος της στατικής φωτογραφίας σε ταινίες μυθοπλασίας: σκηνοθετικές προσεγγίσεις

Περίληψη

Στην εισαγωγή της διατριβής προβάλλονται οι πτυχές του θέματος και αποσαφηνίζονται τα κριτήρια, με βάση τα οποία επιλέχτηκαν οι ταινίες, που συνιστούν το corpus της εργασίας. Βασική επιδίωξη της επιλογής των ταινιών είναι να αναδειχθεί η αισθητική και φορμαλιστική παρουσίαση της στατικής φωτογραφίας μέσα στην κινούμενη εικόνα. Οι επιλεγμένες ταινίες είναι ταινίες μυθοπλασίας και χρησιμοποιούν τη στατική φωτογραφία δραματουργικά στο σενάριό τους, με διάρκεια μέσα στην ταινία. Κύριος σκοπός της εργασίας είναι να ερευνηθεί η σχέση της στατικής φωτογραφίας με τον κινηματογράφο κάτω από την οπτική της εφαρμοσμένης αισθητικής και της δραματουργίας. Στο πρώτο από τα τρία κύρια μέρη, το θεωρητικό, παρουσιάζονται οι θεωρίες, στις οποίες στηρίχτηκε η φορμαλιστική και γνωστική ανάλυση των ταινιών. Στο θεωρητικό μέρος εκτίθενται επίσης οι απόψεις του R. Arnheim, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους την ψυχολογία Gestalt. Τη φορμαλιστική παράδοση συνεχίζει ο N. Burch, ο οποίος δίνει ένα χρονικό και χωρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The introduction of the thesis describes the aspects of the subject and clarifies the criteria applied in the selection of the films, which constitute the corpus of the work. The basic intent of the selection of films is to project the aesthetic and formalistic presentation of still photography into moving image. The selected films are fiction and use still photography in the plot scenario, with duration in the film. The main purpose of work is to investigate the relationship of still photography with film under the visual and applied aesthetics and dramaturgy. The first of the three main parts, the theoretical, presents theories, which were based on the formalistic and cognitive analysis of films. In theory are also the views of R. Arnheim, which take into account the psychology Gestalt. Formalist tradition continues with the views of the N. Burch, who gives a time and spatial definition of the form. Then H. Zettl creates a theoretical match which he names applied aesthetics of the me ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18318
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18318
ND
18318
Εναλλακτικός τίτλος
Still care: the dramaturgic role of still photography in fiction films: director’s approaches
Συγγραφέας
Βαρμάζη, Ελένη (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Ρηγοπούλου Πέπη
Κομνηνού Μαρία
Μπαμπούσης Μανώλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Φορμαλισμός, Ρωσικός; Νεοφορμαολισμός; Φωτογραφία; Σχολή Wisconcin; Κινηματογράφος; Μυθοπλασία, Ταινίες; Αισθητική, Εφαρμοσμένη; Φωτογραφία, Στατική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
310 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)