Κοινωνική και κινηματογραφική πραγματικότητα (1950-1974). Ρόλοι και κώδικες στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο: φαρσοκωμωδία - ομοφυλοφιλία

Περίληψη

Στο διδακτορικό μου μελετάται ο τρόπος που αναπαριστάνονταν ο ομοφυλόφιλος στις φαρσοκωμωδίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου (1950-1974) με βασικό σκοπό να ερευνηθεί εάν υπήρχαν στις αναπαραστάσεις αυτές προκαταλήψεις, ρατσιστικές πεποιθήσεις, στερεότυπες απεικονίσεις και πως οι αναπαραστάσεις αυτές συνδέονταν με την κοινωνική πραγματικότητα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 21 ταινίες του Π.Ε.Κ., πέντε συνεντεύξεις, οι τέσσερις από συντελεστές της ταινίας και μια από θεατρολόγο και η προσωπική εμπειρία του γράφοντα. Για την μελέτη εφαρμόστηκαν οι μέθοδοι της συμμετοχικής παρατήρησης της εθνογραφικής συνέντευξης και της ανάλυσης περιεχομένου. Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα: Σχετικά με το επάγγελμα σε όλες τις ταινίες οι ομοφυλόφιλοι κάνουν συγκεκριμένα επαγγέλματα, όπως κομμωτής, διευθυντής καλλιτεχνικού γραφείου, σκηνοθέτης, χορογράφος κ.α. Ο καλλιτεχνικός χώρος αποτελούσε πρόσφορο έδαφος για αυτούς. Αυτό ισχύει τόσο για την κινηματογραφική όσο και για την κοιν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In my PhD Thesis I studied the way the homosexual was represented in the low comedy of the old Greek cinema (1950-1974). The aim was to investigate whether these representations included prejudices, racism convictions, stereotype images and how these representations were connected with the social reality. Twenty one movies of the old Greek cinema, five interviews – four of movies contributors and one of a theater researcher – and the personal experience of the author, were the sample of this research. The methods of participial observation, ethnographic interview and context analysis, were used in this study. Based on this research the following were drawn: homosexuals were usually employed in specific professions in almost all the movies, such as hair stylist, art manager, director, choreographer etc. The artistic field was a convenient place for them. This is true for both the social and cinematic reality. Almost all of them are shown having the same physique; they wear accessories a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25976
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25976
ND
25976
Εναλλακτικός τίτλος
Social and cinematic reality (1950-1974). Roles and codes in the old greek cinema: low comedy - homosexuality
Συγγραφέας
Διαμαντόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σαρρής Νεοκλής
Λυδάκη Άννα
Μαντόγλου Άννα
Μελετιάδης Χάρης
Κορδούτης Παναγιώτης
Βασιλάκου Χρυσόθεμις
Σωτηροπούλου Χρυσάνθη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Ομοφυλοφιλία; Κοινωνικό στίγμα; Κινηματογράφος, Παλιός ελληνικός; Ρατσισμός; Στερεότυπα; Παρενδυσία; Τραβεστισμός; Τρανσεξουαλισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)