Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το φοιτητή : πρόταση εργαλείου συλλογής πληροφοριών

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Most of the recent literature on the evaluation of instructional effectiveness has underlined the need for an informative and reliable method (Aleamoni, 1999). There are many proposals about the way someone can attain the collection of data, which can base the decisions related to the function of the evaluation. But the fact is that the most common source in the universities of the world is the students (Fresko & Nasser, 2001). The student ratings have become synonymous with the evaluation of instructor and instruction. In Greece, the university teacher evaluation remains a point of arguments. In such a climate, the discussion for student ratings of instructors seems absurd. However, the new legislations about universities evaluation propose the direct student evaluation of teachers. Maybe the question is not whether the students can judge their teachers, but in what way we can collect valid and reliable information, about teacher’s performance. This study investigated the opinions of ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14724
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14724
Εναλλακτικός τίτλος
University student ratings of instructors : proposal of a rating form
Συγγραφέας
Βεντούρης, Αντώνιος Νικόλαος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσοπάνογλου Αντώνιος
Παπαδημητρίου Ιωάννης
Συμεωνίδου-Χρηστίδου Αριστέα-Νικολέτα
Βαρσακέλης Χρήστος
Μητράκος Δημήτριος
Πετρίδου Ευγενία
Αντωνοπούλου-Τρύφωνα Νιόβη-Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού; Ηλεκτρονική φόρμα αξιολόγησης; Κριτήρια; Ορίζουσες; Αξιολογική κρίση φοιτητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
290 σ., εικ.