Η σημασία των ετερογενών συλλογισμών στη μάθηση και την διδασκαλία σχέσεων και πράξεων με κλάσματα

Περίληψη

Τα σχολικά εγχειρίδια θέλοντας να βοηθήσουν το παιδί να αποκτήσει εννοιολογική κατανόηση των σχέσεων και πράξεων με κλάσματα καταστρώνουν συλλογισμούς, οι οποίοι χρησιμοποιούν και επιδιώκουν να συνδέσουν λειτουργικά δυο διαφορετικούς κόσμους: Τις εξωτερικές αναπαραστάσεις και τα σύμβολα. Ο στόχος της διατριβής είναι να διερευνήσει κατά πόσον τα όρια και οι δυνατότητες των εξωτερικών αναπαραστάσεων επηρεάζουν την εγκυρότητα των συλλογισμών αυτών και εάν αποτελούν βασική αιτία για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εννοιολογική κατανόηση του κλασματικού λογισμού. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός μελετήθηκε η ιστορική εξέλιξη του κλασματικού λογισμού και ιδιαίτερα η σταδιακή αποδέσμευσή του από τη φύση των ποσοτήτων επί των οποίων λειτουργούσε αρχικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι η απόσταση των δυο κόσμων που δημιουργήθηκαν από την αποδέσμευση αυτή, είναι μεγάλη και λειτουργεί με αρνητικό τρόπο στην κατανόηση του κλασματικού λογισμού από τους μαθητές. Αυτό προκύπτει και από τη κα ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14477
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14477
Εναλλακτικός τίτλος
The importance of heterogeneous reasoning in learning and teaching relations and operations with fractions
Συγγραφέας
Ορφανός, Σταύρος Γεώργιος
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Καλαβάσσης Φραγκίσκος
Φλέσσας Γεώργιος
Χατζηγεωργίου Ιωάννης
Μειμάρης Ηλίας
Αθανασιάδης Ηλίας
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Καφούση Σόνια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θαλής; Ετερογενής συλλογισμός; Κλασματικός λογισμός; Εξωτερικές αναπαραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
160 σ., εικ.