Μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες μάθησης: η ανάπτυξη της έννοιας του κλάσματος

Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερευνά την πορεία που ακολουθούν τα παιδιά καθώς αναπτύσσουν ιδέες για την έννοια του κλάσματος και τους τρόπους που οι ιδέες αυτές αλλάζουν, καθώς τα παιδιά προσεγγίζουν μέσα από τη διδασκαλία την επιστημονική θεώρηση του κλάσματος ως ρητού αριθμού. Η υπόθεση της εργασίας είναι ότι τα παιδιά ταυτίζουν την έννοια του αριθμού με την έννοια του φυσικού αριθμού και ότι η πεποίθηση αυτή δεν τα βοηθά αλλά αντίθετα αποτελεί εμπόδιο στην εκμάθηση των κλασμάτων. Συνεπώς για να αναπτύξουν τα παιδιά την επιστημονική έννοια του κλάσματος απαιτείται εννοιολογική αλλαγή στις δομές της γνώσης που διαθέτουν για την έννοια του αριθμού. Πραγματοποιήθηκαν δύο εμπειρικές έρευνες με δείγμα 75 και 200 μαθητές ηλικίας από 9 έως 15,5 χρόνων αντίστοιχα. Από τα παιδιά ζητήθηκε να απαντήσουν ερωτήσεις και να ζωγραφίσουν εικόνες για το σύμβολο του κλάσματος, την αριθμητική του αξία και τις διαδικασίες που ακολουθούν κατά την εκτίμηση των πράξεων με κλάσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα πα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research reported in this dissertation investigates children’s efforts to develop ideas about the concept of fraction and how these ideas change during the course of learning the scientific theory of fractions as rational numbers. The hypothesis of this study is that children identify the concept of number with the concept of the natural number. We also hypothesize that this belief does not help them but on the contrary it stands as a constraint in the thinking processes of learning fractions. Therefore in order for the children to develop the scientific concept of fraction there needs to happen a conceptual change in the mental structures they have about the concept of number. In order to study the development of the concept of fraction two studies were conducted in 75 and 200 children raging in age from 9 to 15.5 years old respectively. The children were asked to answer questions and draw pictures about the symbol of a fraction, the value that represents and the processes that ch ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21927
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21927
ND
21927
Εναλλακτικός τίτλος
Mathematical concepts and learning proccesses: the development of the fraction concept
Συγγραφέας
Σταφυλίδου, Σταματία (Πατρώνυμο: Θεμιστοκλής)
Ημερομηνία
2001
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στέλλα
Αναπολιτάνος Διονύσιος
Γαγάτσης Αθανάσιος
Κοντός Ιωάννης
Τρέσσου Ευαγγελία
Γρηγοριάδου Μαρία
Χριστιανίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ψυχολογία; Εννοιολογική αλλαγή; Διδακτική μαθηματικών; Ανάπτυξη μαθηματικής γνώσης; Παρανοήσεις; Έννοια κλάσματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
315 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)