ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β/ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Τ...

Περίληψη

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ: Α) ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑ (1836) ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ (1985). Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΟΛΗ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ. ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ: 1) Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. 2) Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 3) Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 4) ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 5) Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 6) ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. Β) ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY EXAMINES THE DEVELOPMENT OF GREEK SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS EDUCATION FROM A HISTORICAL-INVESTIGATORY POINT OF VIEW .WE TRY TO DETERMINE SOME TRENDS AND CHARACTERISTICS OF SCHOOL MATHEMATICS IN CONTEMPORARY GREECE, SINCE THE ERA IN WHICH THE SECONDARY EDUCATION SYSTEM WAS ESTABLISHED (1836) UP TO OUR DAYS (1985). FOR THIS PURPOSE WE DESCRIBE AND ANALYSE SOME BASIC INGREDIENTS OFMATHEMATICS CURRICULUM WHICH CONTRIBUTED TO THE SHAPING OF IDENTITY OF MATHEMATICS AS A SCHOOL SUBJECT DURING THE LAST 150 YEARS. THESE INGREDIENTS ARE: 1) THE DISTRIBUTION OF TEACHING HOURS IN THE SYLLABI 2) THE DEVELOPMENT OF THE CONTENT IN THE SYLLABI 3) THE ARRANGEMENT OF THE MATERIAL IN THE SYLLABI 4) THE AIMS OF MATHEMATICS EDUCATION 5) THE TEACHING METHODS 6) THE FORMS OF PRESENTATIONOF THE MATHEMATICAL CONTENT THROUGH TEXTBOOKS. ON THE BASIS OF THE PRECEDING ANALYSIS OF VARIOUS DATA AND FACTS THE TRENDS AND CHANGES ARE INTERPRETED AND EXPLAINED IN THE SEQUEL. IT IS THROUGH THIS STUDY THAT W ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1417
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1417
Εναλλακτικός τίτλος
TRENDS AND CHARACTERISTICS OF SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS IN NEW GREECE, IN RELATION TO SOCIO-ECONOMIC CHANGES AND THE DEVELOPMENTS OF THE MATHEMATICAL SCIENCE (1836-1985)
Συγγραφέας
ΤΟΥΜΑΣΗΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΠΑΤΡΩΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΔΡΟΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Β/ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣ; ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΛΠ; Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά