Στάσεις των μαθητών δημοτικού και γυμνασίου απέναντι στα εικονογραφημένα περιοδικά με κόμικς (comic-books)

Περίληψη

ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΕ ΚΟΜΙΚΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΩΝ Η ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ.ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ 716 ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (10-11 ΕΤΩΝ) ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (13-14 ΕΤΩΝ) ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ.Η ΕΡΕΥΝΑ ΗΤΑΝ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ 36 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΥΨΗΛΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΚΟΜΙΚΣ.ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ (ΦΥΛΛΟ-ΗΛΙΚΙΑ) Σ'ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ,ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΧΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΙΩΣΗΣ ΤΟΥΣ Μ'ΑΥΤΑ,ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

ΤΗΕ MAIN PURPOSE OF THIS RESEARCH WAS TO EXAMINE CHILDREN AND ADOLESCENT ATTITUDES TO COMIC-BOOKS AND TO IDENTIFY AGE AND SEX RELATED SIMILARITIES AND DIFFERENCES.THE SAMPLE WAS 716 PRIMARY (AGES 10-11) AND SECONDARY (AGES 13-14) SCHOOL STUDENTS FROM THE ATHENS-PIREUS AREA.THE RESEARCH WAS EMBIRICAL-DESCRIPTIVE AND A 36-ITEM QUESTIONNAIRE WAS USED.THE ANALYSIS AND THE INTERPETATION OF FINDINGS ESTABLISHED A HIGH LEVEL OF INTEREST TOWARD COMIC-BOOKS IN THE MAJORITY OF STUDENTS.STATISTICALLY SIGNIFICANT AGE AND SEX RELATED DIFFERENCES WERE OBSERVED,IN RELATION TO THE POSITION OF COMIC-BOOKS AMONG THE STUDENTS' READING AND T.V. PREFERENCES,FREQUENCY OF COMIC-BOOKS READING,DEGREE OF STUDENTS FAMILIARIZATION,STRUCTURE AND CONTENT OF COMIC-BOOKS AND TO THE WAY STUDENTS PERCEIVE THE SYMBOLIC MODELS.NO SIGNIFICANT DIFFERENCES WERE ESTABLISHED IN RELATION TO HOW COMICS CAN BE APPLIED BY READERS TO THEIR OTHER ACTIVITIES AND INTERESTS AND IN RELATION TO THE REASONS EXPRESSED BY THOSE STUDENT ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/12336
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/12336
Εναλλακτικός τίτλος
Primary and secondary school students attitudes towards comic-books
Συγγραφέας
Πανάϊκας, Παντελής
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Γεώργας Δημήτριος
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Μάνος Κωνσταντίνος
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Μόττη-Στεφανίδη Φρόσω
Λέξεις-κλειδιά
Μαθητές; Κόμικς; Περιοδικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
423, δεν έχει προσάρτημα