René Goscinny: η πρόσληψη του έργου του στην Ελλάδα και η διείσδυσή του στο ελληνικό σχολείο

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται το έργο του Ρενέ Γκοσινί ,του πολυγραφότατου Γάλλου συγγραφέα ιδιαίτερα γνωστού με την ιδιότητα του σεναριογράφου κόμικς. Ειδικότερα, η διατριβή μελετά πρωτίστως τα κόμικς Αστερίξ , Ιζνογκούντ, Λούκυ Λουκ , ως δημοφιλή στην Ελλάδα και με μια αδιάλειπτη παρουσία στη βιβλιόφιλη σκηνή τα τελευταία 40 χρόνια. Για λόγους που σχετίζονται νε τη συνολική αποτίμηση του έργου του Γκοσίνι , μελετώνται και τα εικονογραφημένα διηγήματα της σειράς ο μικρός Νικόλας. Ο διττός στόχος είναι να αναδυθεί η λογοτεχνική αξία των σεναρίων κόμικς του Γκοσίνι και να διερευνηθεί η εκπαιδευτική τους χρήση, με προοπτική την ποικιλότροπη συμβολή τους σε μια νέα προσέγγιση της λογοτεχνίας στη σχολική τάξη. Η εργασία διαρθρώνεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος περιέχονται ζητήματα που αφορούν στον ορισμό και τις λειτουργίες του αντικειμένου κόμικς. Στο δεύτερο μέρος επιχειρείται ανάλυση του έργου του Γκοσίνι με τα εργαλεία της λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα αναλύονται με λογοτεχνικούς όρους η πλοκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis deals with the work of René Goscinny, the French writer particularly known as script writer for comic books. More specifically, the thesis studies mainly the comics Asterix, Iznogoud, Lucky Luke as they are popular in Greece and have a presence of more than 40 years in the literary scene. For reasons that are related to the total assessment of Goscinny’s work the thesis is also considering the short stories of the book Le Petit Nicolas. The double objective is to show the literary value of Goscinny’s scripts and to investigate their educational use in order to establish a new approach of literature at school. The thesis is structured in three parts: The first part deals with questions concerning the definition and the functions of the object comics. The second part attempts an analysis of Goscinny’s work using tools from the field of literature. More specifically, plot characters and stereotypes are analyzed with literary terms. Subjects dealing with the reception of Goscinn ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25314
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25314
ND
25314
Εναλλακτικός τίτλος
René Goscinny: The perception of his work in Greece and its insertion on the Greek schools
Συγγραφέας
Μίσιου, Μαριάννα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Αναγνωστοπούλου Διαμάντη
Ζερβού Αλεξάνδρα
Σαμπανίκου Έυη
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Κωνσταντινίδου-Σεμόγλου Ουρανία
Σκαρπέλος Ιωάννης
Παπαντωνάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γκοσινύ, Ρενέ; Κόμικς; Λογοτεχνική ανάλυση; Εκπαίδευση; Πολυτροπικότητα; Πολυγραμματισμοί; Διδακτική λογοτεχνίας; Διδακτική προσέγγιση κόμικς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
448 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)