ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ): ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑ...

Περίληψη

GIFTED CHILDREN ARE A VITAL INTELLECTUAL RESOURCE FOR ANY COMMUNITY THAT NUMBERS THEM AMONG ITS MEMBERS. SHOULD THEY BE IDENTIFIED IN AN EARLY AGE (PREFERABLY PRESCHOOL) AND IF THEY ATTEND DIFFERENTIATED EDUCATIONAL PROGRAMMES THERE IS A GREAT POSSIBILITY THAT THEY WILL BE ABLE TO FULLY UTILIZE THEIR POTENTIAL. AS FAR AS WE KNOW, THERE HAVE BEEN NO OTHER STUDIES FOCUSING ON GREEK GIFTED CHILDREN, NEITHER ANY WIDESPREAD DIFFERENTIATED EDUCATIONAL PROGRAMMES IN GREEK SCHOOLS. THIS HAS BEEN THE MOTIVATION FOR UNDERTAKING THIS STUDY ENTITLED:"SCHOOL AGE GIFTED CHILDREN. IDENTIFICATION AND EVALUATION OF THEIR SOCIAL BEHAVIOUR AND ADAPTATION". THIS STUDY HAS BEEN BASED ON A SAMPLE OF 256CHILDREN, AGED 9-12, STUDENTS OF THE THREE UPPER CLASSES OF THREE GREEK PRIMA RY SCHOOLS, OF WHICH 138 WERE BOYS AND 118 GIRLS. IT HAD BEEN CARRIED OUT BETWEEN SEPTEMBER 1992 AND JUNE 1996. THE METHOD USED WAS BASED ON THE INITIALCOMPLETION OF SCREENING TESTS (ST) BY THE TEACHERS, ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/10692
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/10692
Εναλλακτικός τίτλος
SCHOOL AGE GIFTED CHILDREN:IDENTIFICATION AND EVALUATION OF THEIR SOCIAL BEHAVIOUR AND ADAPTATION
Συγγραφέας
ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ-ΚΙΤΣΟΥ, ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Υγείας του Παιδιού. Κλινική Α' Παιδιατρική Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Θεσσαλονίκης
Εξεταστική επιτροπή
ΤΣΙΚΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΙΟΝΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗ-ΤΑΡΛΑΤΖΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΜΑΛΑΚΑ-ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική & Επιστήμες Υγείας
Κλινική Ιατρικη
Λέξεις-κλειδιά
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ; ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ; ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ (ΜΕΘΟΔΟΣ - ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ); Χαρισματικά παιδιά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά