ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

Περίληψη

ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ. ΕΓΙΝΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 856 ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΜΕ 29 ΜΑΘΗΤΕΣ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ ΟΤΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΔΙΠΟΛΟ ΚΑΜΦΟΡΜΙΣΜΟΥ - ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΩΝ (ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ), ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ. ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ, ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΛΥΚ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE OBJECT OF THIS STUDY IS THE PROCESS OF TRANSITION FROM SCHOOL TO WORK AND THE STRATEGIES WHICH PUPILS ARE DEVELOPING IN ORDER TO FACE THEIR PRESENT IN EDUCATION AND PLAN THEIR PROFESSIONAL FUTURE. IT IS A SURVEY BASED ON STATISTICAL ANALYSIS OF DATA, GATHERED FROM 856 PUPILS OF THE 3RD GRADE OF GENERAL AND TECHNICAL LYCEA. IN ADDITION, IT INCLUDES CONTENT ANALYSIS OF 29 PUPIL INTERVIEWS. IT FINDS THAT PUPIL' S ATTITUDES TOWARDS EDUCATION CAN' T BE PLACEDIN A BI - POLAR OF CONFORMISM AND RESISTANCE. THEREFORE, A TYPOLOGY OF PUPILORIENTATIONS TOWARDS TRANSITION IS DEVELOPING. WITH THIS AS A BASICAL INDEPENDENT VARIABLE, IN ADDITION WITH SEX, SOCIAL BACKGROUND, TYPE OF LYCEUM AND SCHOOL ACHIEVEMENT, THERE IS AN ANALYSIS OF PUPIL PLANS FOR THEIR EDUCATION AFTER SCHOOL, PROFESSIONAL EXPECTATIONS, WORK VALUES, THE POSSIBILITY OF UNEMPLOYMENT AND LEISURE ACTIVITIES. IT IS FOUND THAT THE MAJORITY HAS AN INSTRUMENTAL ORIENTATION ABOUT THE USE OF EDUCATION IN THE TRANS ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/9085
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/9085
Εναλλακτικός τίτλος
YOUTH AND TRANSITION FROM SCHOOL TO WORK: PUPIL ORIENTATIONS AND STRATEGIES
Συγγραφέας
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΝΑΣΙΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΓΚΟΤΟΒΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΜΟΥΤΣΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ανεργία; Εκπαίδευση; Επαγγελματικός προσανατολισμός; Εργασία; ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ; ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ; Νεολαία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά