Ειδική αγωγή για εκπαιδευόμενους με ειδικές ανάγκες (κινητικές αναπηρίες – προβλήματα ακοής): αντιμετώπιση μελλοντικών δυσκολιών στην ένταξή τους στην κοινωνία και την αγορά εργασίας
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά την εκπαιδευτική, ψυχολογική και επαγγελματική αποκατάσταση νέων ενηλίκων ηλικίας 18–25 ετών με κινητικές, ακουστικές και αιματολογικές αναπηρίες. Ο κεντρικός στόχος είναι η αξιολόγηση του κατά πόσο μια δομημένη, διεπιστημονική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ψυχική ευεξία και την ετοιμότητα για εργασία, πέρα από τις αλλαγές που αναμένονται λόγω της φυσικής διακύμανσης σε ένα τυχαίο δείγμα. Η εξαμηνιαία παρέμβαση εφαρμόστηκε στο πλαίσιο ενός διετούς επιδοτούμενου προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Μια τυχαία επιλεγμένη ομάδα 52 συμμετεχόντων έλαβε εξατομικευμένη θεραπευτική, εκπαιδευτική και ψυχολογική υποστήριξη, με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της προσαρμοστικότητας και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Χρησιμοποιήθηκε μικτή μεθοδολογία. Ποσοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω δύο έγκυρων ψυχομετρικών κλιμάκων—του Work Adjustment Inventory (WAI) και του Brief Psychiatric R ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral dissertation investigates the educational, psychological, and vocational rehabilitation of young adults aged 18–25 with motor, hearing, and hematological disabilities. The central aim is to assess whether a structured, interdisciplinary intervention can significantly improve mental well-being and employment readiness, beyond changes expected from natural variation within a random sample. The six-month intervention was implemented within a two-year subsidized vocational training program by the Greek Manpower Employment Organization (OAED). A randomly selected group of 52 participants received individualized therapeutic, educational, and psychological support designed to enhance self-confidence, adaptability, and social integration. A mixed-methods approach was used. Quantitative data were collected through two validated psychometric scales—the Work Adjustment Inventory (WAI) and the Brief Psychiatric Rating Scale (BPRS)—as well as standardized questionnaires administered b ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Настоящата докторска дисертация изследва образователната, психологическата и професионалната рехабилитация на млади хора на възраст 18–25 години с двигателни, слухови и хематологични увреждания. Основната цел е да се оцени дали структурирана, интердисциплинарна интервенция може значително да подобри психичното благосъстояние и готовността за заетост, извън очакваните промени в рамките на случайна извадка.
Шестмесечната интервенция е реализирана в рамките на двугодишна субсидирана програма за професионално обучение на Гръцката служба по заетост (OAED). На случайно подбрана група от 52 участници е предоставена индивидуализирана терапевтична, образователна и психологическа подкрепа с цел повишаване на самоувереността, адаптивността и социалната интеграция.
Използван е комбиниран методологически подход. Количествените данни са събрани чрез две валидирани психометрични скали – Инвентар за професионално приспособяване (WAI) и Кратка психиатрична оценъчна скала (BPRS), както и чрез стандарт ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά |
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.



