Αναπαραστάσεις των πολιτισμικών αξιών στα σχολικά εγχειρίδια και Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής: μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού
Περίληψη
Με την παρούσα διδακτορική μελέτη επιχειρείται να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι πολιτισμικές αξίες αναπαρίστανται στο σχολικό εγχειρίδιο «Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής», της Γ΄ Δημοτικού, αξιοποιώντας τα μεθοδολογικά εργαλεία των Πολιτισμικών Σπουδών, της Θεματικής, Σημειωτικής και Πολυτροπικής ανάλυσης.Το σχολικό εγχειρίδιο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προσέγγισης. Οι εικόνες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο, σε συνδυασμό με το συνοδευτικό γλωσσικό υλικό, φέρουν πολιτισμικές και ιστορικές αναφορές, αναπαριστώντας κοινωνικά συμφραζόμενα, αξίες, στάσεις και τρόπους του «είναι» μέσα στην κοινωνία. Η εικόνα στο σχολικό εγχειρίδιο ως σήμανση δημόσιου λόγου, συμμετέχει ενεργά στην παραγωγή νοήματος, εμπλέκοντας τους μαθητές/τριες σε διαδικασίες κατανόησης του περιεχομένου, αλλά και του ευρύτερου πολιτισμικού πλαισίου μέσα στο οποίο εγγράφεται η μάθηση. Το ερευνητικό πρόβλημα που προκύπτει από το ίδιο το υλικό αφορά στο πώς οι διδακτικές εικόνες, σε συνάρτηση με τις ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral research aims to explore how cultural values are portrayed in the primary school textbook “Mathematics of Nature and Life”, used in the 3rd grade of elementary education, by applying the methodological tools of Cultural Studies, Thematic, Semiotic and Multimodal Analysis. The textbook is a representative case of this methodological framework. The visuals included in the textbook, combined with the corresponding verbal content, convey cultural and historical connotations, depicting social environments, principles, attitudes, and modes of “being” within a societal context. The image, understood as a form of public communication, plays an active role in the construction of meaning, engaging learners in processes of interpreting the educational content and the wider cultural setting in which knowledge is situated. The research problem that arises from the material itself concerns how didactic images, in conjunction with linguistic markings, constitute mechanisms of socializat ...
περισσότερα
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.48 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.




