Η Πολυδόμηση ως πρωτότυπη τεχνική σύνθεσης έργων για solo όργανα, έργα μουσικής δωματίου, οργανικής και φωνητικής μουσικής καθώς και μεγαλύτερων έργων τόσο σε ορχηστρικό όγκο όσο και σε διάρκεια

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή «Η Πολυδόμηση ως Πρωτότυπη Τεχνική Σύνθεσης», εισάγει ένα νέο θεωρητικό και συνθετικό μοντέλο που επαναπροσδιορίζει τη σχέση ήχου, μορφής και συνείδησης. Η Πολυδόμηση βασίζεται στην ιδέα ενός πολυεπίπεδου μουσικού έργου, όπου οι Δομές λειτουργούν αυτόνομα αλλά και αλληλεξαρτώμενα, σχηματίζοντας ένα μη γραμμικό, πολυδιάστατο σύστημα. Η θεωρία τεκμηριώνεται μέσα από την ανάλυση και εφαρμογή στη 1η Συμφωνία Op.234, λειτουργώντας τόσο ως συνθετική μέθοδος όσο και ως αισθητικό και γνωσιολογικό πλαίσιο. Κεντρικό ρόλο κατέχει η Δόμηση του Αρχέγονου Υλικού, του πρωταρχικού μουσικού κυττάρου που αποτελεί τη «μουσική σφραγίδα» κάθε πολυδομικού έργου. Το Αρχέγονο Υλικό, μικρό σε έκταση αλλά ευέλικτο και αναγνωρίσιμο, προσδιορίζει τη μορφογενετική λογική του έργου και συνδυάζεται με το Υπόβαθρο Στήριξης, ένα συγχορδιακό ή ηχοχρωματικό ισοκράτη που εξασφαλίζει συνοχή και εσωτερική ενέργεια. Η σύνθεση εξελίσσεται μέσω της Κατασκευής Υλικού και της Κατασκευής Σκηνής — οι Σκηνές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral dissertation “Polydomisi as an Original Technique of Composition” introduces a new theoretical and compositional model that redefines the relationship between sound, form, and consciousness. Polydomisi (Multi-structuring) is founded on the concept of a multi-layered musical organism in which Structures operate both autonomously and interdependently, forming a non-linear and multidimensional system. The theory is substantiated through analysis and application in the Symphony No. 1, Op. 234, functioning simultaneously as a compositional method and as an aesthetic and epistemological framework. A central role is held by the Structuring of the Archetypal Material, the primordial musical cell that constitutes the “musical signature” of each polystructural work. The Archetypal Material, brief yet flexible and distinctive, defines the morphogenetic logic of the composition and interacts with the Supporting Background, a harmonic or timbral drone that ensures cohesion and internal ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60143
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60143
ND
60143
Εναλλακτικός τίτλος
Polydomisi as an original compositional technique applied to solo, chamber, vocal, and instrumental works, as well as to large-scale orchestral forms in both dimension and duration
Συγγραφέας
Ντάρλας, Απόστολος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωσήφ
Λογιάδης Μιλτιάδης
Γεωργοτάς Ανδρέας
Αλεξιάδης Μηνάς
Μαραγκόπουλος Δημήτριος
Ζέρβας Αθανάσιος
Τρυπάνη Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Aρχέγονο υλικό; Πολυεπίπεδη στρωματοποίηση; Αντιπαράθεση ηχητικών ενοτήτων; Υπόβαθρο στήριξης; Φιλοσοφία της μουσικής; Δωδεκαφθογγισμός; Τεχνική σύνθεσης; Σύγχρονη μουσική; Αθεματικισμός; Μπουλεζική διαγώνιος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)