Ήχοι – ηχητικά σύμβολα: διευρυμένες τεχνικές εκτέλεσης των μουσικών οργάνων της ορχήστρας

Περίληψη

Το παρόν κείμενο αποτελεί συνοδευτικό υπόμνημα στο κύριο μέρος της διδακτορικής μου διατριβής που είναι το έργο Textons για μεικτό σύνολο οργάνων και εστιάζει στη διερεύνηση των Διευρυμένων Τεχνικών των οργάνων της ορχήστρας και τη χρήση τους στη διαδικασία της σύνθεσης. Το υπόμνημα χωρίζεται σε τέσσερα κύρια μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η έρευνα που έγινε με σκοπό την συγκέντρωση και κατηγοριοποίηση των Διευρυμένων Τεχνικών των οργάνων της ορχήστρας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον προσδιορισμό της έννοιας Διευρυμένες Τεχνικές μέσα από ιστορική αναδρομή, έρευνα στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και εργογραφία καθώς και διερεύνηση Διευρυμένων Τεχνικών μέσω επαφής με εξειδικευμένους μουσικούς στη Ελλάδα και το εξωτερικό. Το δεύτερο μέρος εστιάζει στην ανάπτυξη ιδεών σχετικά με τη σύγχρονη αντίληψη του ήχου και του θορύβου ως δομικά στοιχεία σε μία σύνθεση. Έμφαση δίνεται στον συνθέτη Helmut Lachenmann και στην ανάπτυξη της θεωρίας των Τύπων Ήχου. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται οι διαφορ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper supplements the main part of my Doctoral presentation, the composition Textons for mixed ensemble with focus on exploring the use of Extended Techniques in the composition process. The paper is divided into four main parts. The first part presents the research done with the goal of gathering and categorizing the Extended Techniques for the instruments of the orchestra. Particular emphasis is placed on the determination of the meaning Extended Techniques through historical review, research in the existing literature as well as the investigation of Extended Techniques through contact with specialized musicians in Greece and abroad. The second part focuses on the development of ideas regarding the contemporary perception of sound and noise as independent building blocks in a composition. Emphasis is placed on the composer Helmut Lachenmann and the development of his theory of sound types. The third part presents the different ways of using Extended Techniques in the process of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54666
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54666
ND
54666
Εναλλακτικός τίτλος
Sounds - sounding symbols: extended performance techniques for the instruments of the orchestra
Συγγραφέας
Παλαιολόγου, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Συμεωνίδης Βλαδίμηρος
Χάρδας Κωνσταντίνος
Κυριακάκης Γεώργιος
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Διευρυμένες τεχνικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)