Η διαφήμιση ως συνιστώσα του σύγχρονου αστικού πολιτισμού: κριτική θεωρία και μαζική κουλτούρα

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη της εξέλιξης της έντυπης διαφήμισης και του λόγου των διαφημιστών και η επίδραση της εξέλιξης αυτής στην ελληνική κοινωνία κατά την περίοδο 1945–1974. Δεδομένου ότι η διαφήμιση και η κοινωνικο-πολιτισμική αλλαγή βρίσκονται σε δυναμική αλληλεπίδραση, διερευνήθηκε με ποιους τρόπους η μετεξέλιξη του Έλληνα και της Ελληνίδας σε καταναλωτή/τρια επέδρασε στην κοινωνική συμπεριφορά και την αξιακή τους συγκρότηση υιοθετώντας πρακτικές μαζικής κουλτούρας. Βασική, λοιπόν, υπόθεση της διατριβής είναι ότι η βαθμιαία εισαγωγή του καταναλωτισμού στη μετεμφυλιακή αγροτική ελληνική κοινωνία επετεύχθη και μέσω της διαφήμισης, η οποία υιοθέτησε «δυτικές» ή/και «δυτικότροπες» πρακτικές που διαμόρφωσαν με τη σειρά τους νέες συμπεριφορές, νέες στάσεις, νέα ήθη και έθιμα. Η πραγμάτευση των ερευνητικών ερωτημάτων υλοποιήθηκε μέσω ενδελεχούς διερεύνησης της σχετικής βιβλιογραφίας και του αρχειακού υλικού, που συγκεντρώθηκε από πρωτογενείς πηγές, (διαφη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this doctoral thesis is to examine the evolution of print advertising and the discourse of advertisers, as well as their impact on Greek society during the period 1945–1974. The thesis builds on the premise that advertising and sociocultural change maintain a dynamic, bidirectional relationship, influencing each other in various ways. Furthermore, it investigates how the transformation of Greek men and women into consumers influenced social behavior and value formation, through the adoption of mass culture practices.The primary hypothesis posits that consumerism's gradual introduction to post-warrural Greek society was, in part, achieved through advertising. The gradual introduction of consumerism into Greece’s post–Civil War rural society was, in part, achieved through advertising. By adopting Western and Western-influenced practices, advertising contributed to the formation of new behaviors, attitudes, customs, and social norms.To address these core research questions, a t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59994
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59994
ND
59994
Εναλλακτικός τίτλος
Advertising as a component of contemporary urban culture: critical theory and mass culture
Συγγραφέας
Μπουσουλέγκα, Άρια-Αγγελική (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου
Εξεταστική επιτροπή
Θεολόγου Κωνσταντίνος
Καλδής Βύρων
Αραμπατζής Γεώργιος
Κουτούγκος Αριστείδης
Μεράντζας Χρήστος
Μηλιός Ιωάννης
Μουζακίτης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Πολιτιστική διαχείριση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Πολιτισμικές μελέτες
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνική κοινωνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)