Κούκλα, κουκλοπαίκτης, κοινό: διερεύνηση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να μεταφέρει τις πολυσυζητημένες στον χώρο των τεχνών και της εκπαίδευσης σχέσεις κούκλας-κουκλοπαίκτη-κοινού σε πραγματιστικό πλαίσιο, με βασικό στόχο να καταδείξει ότι οι οντότητες που ταυτοποιούν αυτή τη σχέση δεν έχουν ένα κυρίαρχο πρόσωπο που διατηρείται σταθερό, ανεξάρτητα από την περιστασιακή δομή της σχέσης που μας ενδιαφέρει. Θα βασιστούμε στη θεωρία του Andrew Pickering για το Μαγκανοπήγαδο της Πράξης (Pickering, 1995, 2007, 2010, 2013) που αναλύει την πρακτική ως μια ροή αλληλεπιδράσεων μεταξύ ανθρώπινων, υλικών και κανονιστικών παραγόντων. Με βάση αυτή τη θεωρία, θα ελέγξουμε τη δυναμική σχέση κούκλας-κουκλοπαίκτη-κοινού στο καλλιτεχνικό, στο μη τυπικό και τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, μέσα από τρεις (3) μελέτες περίπτωσης: (α) τη συνέντευξη μιας επαγγελματία κουκλοπαίκτριας, από την ανάλυση της οποίας προκύπτει ότι, αρχικά, η σχέση κουκλοπαίκτριας-κούκλας και, έπειτα, η σχέση κουκλοπαίκτριας-κοινού ήταν καθοριστικές για τη δημιουργία της καλλιτε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis attempts to transfer, into a pragmatic context, the much-discussed theme of puppet-puppeteer-audience relationship in the field of the arts and education. The main aim is to demonstrate that the entities who identify this relationship do not have a dominant persona which is kept constant regardless of the occasional structure of the relationship that may be of interest to us. We will draw on Andrew Pickering's theory of the Mangle of Practice (Pickering, 1995, 2007, 2010, 2013) which analyses practice as a flow of interactions between human, material and normative agents. Based on this theory, we will test the dynamic puppet-puppeteer-audience relationship in the artistic and the informal, the non-formal and the formal educational contexts through three (3) case studies: a) the interview of a professional puppeteer, the analysis of which shows that initially the puppeteer-puppet relationship and then the puppeteer-audience relationship were decisive for the creation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59842
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59842
ND
59842
Εναλλακτικός τίτλος
Puppet, puppeteer, audience relationship in the educational framework
Συγγραφέας
Κόρδαρη, Αναστασία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Παρούση Αντιγόνη
Λενακάκης Αντώνιο
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Βελιώτη Μαρία
Πίγκου-Ρεπούση Μυρτώ
Ρήγα Βασιλική
Σφυρόερα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ερμηνευτικές τέχνες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Κούκλα; Κουκλοπαίκτης; Κοινό; Κουκλοθέατρο; Εκπαιδευτικό πλαίσιο; Πραγματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)