Δημιουργία προγράμματος παρέμβασης για την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης και της παραγωγής γραπτού λόγου σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Περίληψη

Η σημασία της παρέμβασης σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) στην αναγνωστική κατανόηση και τον γραπτό λόγο είναι θεμελιώδης για τη μετέπειτα επιτυχή σχολική τους πορεία. Τα στοχευμένα προγράμματα παρέμβασης στην Ελλάδα, ωστόσο, είναι περιορισμένα. Παρόλα αυτά, η σύγχρονη και διεθνής βιβλιογραφία έχει αναδείξει την αποτελεσματικότητά τους σε αυτές τις δεξιότητες. Προς αυτή την κατεύθυνση, στην παρούσα διατριβή μελετήθηκε η αναγνωστική κατανόηση και η γραπτή έκφραση και εξετάστηκαν οι αποτελεσματικότερες μέθοδοι για την ενίσχυσή τους. Αρχικά, διενεργήθηκε μία μετα-ανάλυση με στόχο την εξέταση της αποτελεσματικότητας των Προγραμμάτων Παρέμβασης (ΠΠ) που στόχευαν είτε αποκλειστικά στην ενίσχυση της γραπτής έκφρασης είτε στη βελτίωση της γραπτής έκφρασης συνδυαστικά με την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης. Παράλληλα, εξετάστηκαν οι καταλληλότερες πρακτικές ενίσχυσης της γραπτής έκφρασης αλλά και τα χαρακτηριστικά που έχουν τα αποτελεσματικότερα από αυτά προγράμματα. Με βάσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The significance of intervention for students with Specific Learning Difficulties (SLD) in written expression and reading comprehension is fundamental to their successful academic journeys. However, targeted intervention programs in Greece are limited. Nevertheless, international literature has highlighted their effectiveness of such programs in enhancing these skills. In this context, the current thesis investigates writing and reading comprehension skills and explores the most efficient methods for their reinforcement. Initially, a meta-analysis was conducted to examine the effectiveness of intervention programs that focus either exclusively on written expression or combine written expression with reading comprehension. Simultaneously, the most suitable practices for enhancing written expression were analyzed, along with the characteristics of the most effective interventions. Based on the examined effect sizes, it was demonstrated that programs targeting written -particularly those ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58826
ND
58826
Εναλλακτικός τίτλος
The development of an intervention program to enhance reading comprehension and written expression for children with Specific Learning Disabilities
Συγγραφέας
Κόκκαλη, Βασιλική (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνίου Φωτεινή
Σιδερίδης Γεώργιος
Φιλιππάτου Διαμάντω
Γενά Αγγελική
Μιχάλης Αθανάσιος
Βλάχου Αναστασία
Πολυχρόνη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παρέμβαση; Αναγνωστική κατανόηση; Γραπτή έκφραση; Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές; Ανάπτυξη στρατηγικών αυτορρύθμισης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.