Η συμβολή δραστηριοτήτων δημιουργίας προβλήματος στην ανάπτυξη της μαθηματικής συνήθειας του νου για την αναζήτηση και χρήση της δομής

Περίληψη

Η δημιουργία ενός μαθηματικού προβλήματος έχει αναγνωριστεί ως μια πολύ σημαντική και νοητικά απαιτητική διαδικασία από την ερευνητική κοινότητα της Διδακτικής των Μαθηματικών αναγνωρίζοντας επιπλέον ότι τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να προωθήσουν την εννοιολογική κατανόηση των μαθητών, να ενισχύσουν την ικανότητά τους να επιχειρηματολογούν και να επικοινωνούν με μαθηματικό τρόπο κεντρίζοντας το ενδιαφέρον και την περιέργειά τους. Η δημιουργία προβλήματος άρχισε να απασχολεί την ερευνητική κοινότητα από τη δεκαετία του’80 και από εκεί και έπειτα όλο και περισσότεροι ερευνητές ξεκίνησαν να διερευνούν τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει η δημιουργία προβλήματος στη διαδικασία και τη μάθηση των Μαθηματικών. Σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η γεφύρωση δύο διαφορετικών περιοχών της διδακτικής Μαθηματικών: της δημιουργίας προβλήματος και των μαθηματικών συνηθειών του νου. Μέσα από τη σύνδεση αυτών των περιοχών, σκοπός είναι η ανάδειξη της συμβολής της συσσωρευμένης εμπειρίας στη δημιουρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Problem posing has been recognized as an important and cognitively demanding process by the Mathematics Education research community. It is widely accepted that problem-posing activities can promote students’ conceptual understanding, enhance their ability to reason and communicate in a mathematical way by having their curiosity and their interest being challenged. Problem posing started attracting the attention of the research community since the 80’s and then more and more researchers started investigating the added contribution of problem posing in teaching and learning Mathematics. The purpose of this dissertation is to bridge two different areas in Mathematics education: Problem posing and Mathematical Habits of mind. The purpose of this connection is to highlight the contribution of the accumulated experience in problem posing in the students’ problem posing ability through a teaching intervention focusing on both their qualitative and their quantitative characteristics and the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57854
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57854
ND
57854
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of problem-posing activities to the development of the “seeking and using structure” habit of mind
Συγγραφέας
Πατσιαλά, Ναυσικά (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Δεσλή Δέσποινα
Τάτσης Κωνσταντίνος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος
Αυγερινός Ευγένιος
Κολέζα Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργία προβλήματος; Μαθηματικές συνήθειες του νου; Παρέμβαση; Στρατηγικές δημιουργίας προβλήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)