Περίληψη
Υπόβαθρο: Αναμφίβολα, ένας βασικός προβληματισμός του ανθρώπου από τη συγκρότηση των πρώτων οργανωμένων κοινωνιών έως και σήμερα αφορά τον έλεγχο και την αντιμετώπιση των ατόμων και των ομάδων ατόμων που διαρρηγνύουν την κοινωνική συνοχή μέσω της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας. Η επιστήμη της εγκληματολογίας αναπτύχθηκε επομένως κατά τους τελευταίους αιώνες ως συνάρτηση της αναγκαιότητας για μελέτη και κατανόηση του εγκληματικού φαινομένου. Αποτελώντας μάλιστα μία μετα-επιστήμη που βασίζεται στις αρχές και τις θεωρίες πολλών διαφορετικών επιστημών, εφαρμόζει διαφορετικές προσεγγίσεις και μεθόδους για την κατανόηση και την αντιμετώπιση του εγκληματικού φαινομένου. Η παιδαγωγική επιστήμη μπορεί να έχει οπωσδήποτε μία σημαντική συμβολή στο πεδίο της εγκληματολογίας. Άλλωστε, είναι αδιαμφισβήτητη η παραδοχή πως το σωφρονιστικό σύστημα πρέπει να εκπαιδεύει τους κρατούμενους και όχι να έχει έναν τιμωρητικό έναντί τους χαρακτήρα. Συνεπώς, πρέπει να δίνεται μία ιδιαίτερη βαρύτητα στο ...
Υπόβαθρο: Αναμφίβολα, ένας βασικός προβληματισμός του ανθρώπου από τη συγκρότηση των πρώτων οργανωμένων κοινωνιών έως και σήμερα αφορά τον έλεγχο και την αντιμετώπιση των ατόμων και των ομάδων ατόμων που διαρρηγνύουν την κοινωνική συνοχή μέσω της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας. Η επιστήμη της εγκληματολογίας αναπτύχθηκε επομένως κατά τους τελευταίους αιώνες ως συνάρτηση της αναγκαιότητας για μελέτη και κατανόηση του εγκληματικού φαινομένου. Αποτελώντας μάλιστα μία μετα-επιστήμη που βασίζεται στις αρχές και τις θεωρίες πολλών διαφορετικών επιστημών, εφαρμόζει διαφορετικές προσεγγίσεις και μεθόδους για την κατανόηση και την αντιμετώπιση του εγκληματικού φαινομένου. Η παιδαγωγική επιστήμη μπορεί να έχει οπωσδήποτε μία σημαντική συμβολή στο πεδίο της εγκληματολογίας. Άλλωστε, είναι αδιαμφισβήτητη η παραδοχή πως το σωφρονιστικό σύστημα πρέπει να εκπαιδεύει τους κρατούμενους και όχι να έχει έναν τιμωρητικό έναντί τους χαρακτήρα. Συνεπώς, πρέπει να δίνεται μία ιδιαίτερη βαρύτητα στον τρόπο μέσω του οποίου πρέπει να εκπαιδεύονται οι ανήλικοι κρατούμενοι. Στόχος: Η μελέτη της επίδρασης μιας παρέμβασης εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού δράματος σε ανήλικους κρατούμενους. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια σχετική παρέμβαση εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού δράματος με τη χρήση 2 διαφορετικών θεατρικών παραστάσεων σε ανήλικους κρατούμενους του σωφρονιστικού καταστήματος Αυλώνας. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά την έναρξη της μελέτης και μετά από 8 εβδομάδες. Ειδικότερα, χορηγήθηκαν σταθμισμένα ερωτηματολόγια που αξιολογούσαν τη συναισθηματική νοημοσύνη των κρατουμένων, την πίστη στο δίκαιο κόσμο, την αυτοαποτελεσματικότητα, την ψυχική ανθεκτικότητα και την προσωπικότητα. Αποτελέσματα: Η ανάλυση των δεδομένων πριν και μετά την εφαρμογή της παρέμβασης οδήγησε σε στατιστικά σημαντική αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης (p=0.000), της πίστης στο δίκαιο κόσμο (p=0.000), της αυτοαποτελεσματικότητας (p=0.000). Υπήρξε επίσης μιας σημαντική μείωση του νευρωτισμού (p=0.000) και μια σημαντική αύξηση εξωστρέφειας (p=0.000), ως στοιχεία της προσωπικότητας, ενώ η τάση για κοινωνική αποδοχή και ο ψυχωτισμός δεν μεταβλήθηκαν (p=0.157 & 0.705, αντίστοιχα). Επίσης, δεν υπήρξε κάποια σημαντική μεταβολή της ψυχικής ανθεκτικότητας (p=0.000). Συμπεράσματα: Μέσω της παρούσας έρευνας διαπιστώθηκαν διάφορες ευεργετικές επιδράσεις στον ψυχισμό των ανήλικων κρατουμένων. Η παρούσα μελέτη δεν επιδιώκει μόνο την επίτευξη σχετικών ευεργετημάτων στον ψυχισμό των ανηλίκων κρατούμενων, αλλά και την ανάδειξη ενός γόνιμου προβληματισμού όσον αφορά τη σχέση κόστους και αποτελεσματικότητας μιας τέτοιου τύπου παρέμβασης. Το γεγονός πως η παρέμβαση υλοποιήθηκε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αναδεικνύει το εκπαιδευτικό δράμα ως μία χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας παρέμβαση, δηλαδή ως μία παρέμβαση που θα μπορούσε να συνεπάγεται σημαντικά ευεργετήματα με αναλογικά χαμηλό κόστος για τα σωφρονιστικά καταστήματα. Κατά συνέπεια, η υιοθέτηση τέτοιων παρεμβάσεων από τα σωφρονιστικά καταστήματα πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο των όσων χαράσσουν σχετικές πολιτικές.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Background: Undoubtedly, a key human concern from the formation of the first human societies to the present day has been the control and management of individuals and groups of individuals who break down social cohesion through delinquency and crime. The science of criminology has therefore developed over the last few centuries as a function of the need to study and understand the criminal phenomenon, Indeed, being a meta-science based on the principles and theories of many different sciences, it applies different approaches and methods to understand and deal with the criminal phenomenon. Pedagogical science can certainly make an important contribution to the field of criminology. After all, it is an undeniable assumption that the prison system should educate prisoners and not have a punitive function. Consequently, particular attention must be paid to the way in which juvenile prisoners are to be educated. Objective: To study the effect of a distance educational drama intervention on ...
Background: Undoubtedly, a key human concern from the formation of the first human societies to the present day has been the control and management of individuals and groups of individuals who break down social cohesion through delinquency and crime. The science of criminology has therefore developed over the last few centuries as a function of the need to study and understand the criminal phenomenon, Indeed, being a meta-science based on the principles and theories of many different sciences, it applies different approaches and methods to understand and deal with the criminal phenomenon. Pedagogical science can certainly make an important contribution to the field of criminology. After all, it is an undeniable assumption that the prison system should educate prisoners and not have a punitive function. Consequently, particular attention must be paid to the way in which juvenile prisoners are to be educated. Objective: To study the effect of a distance educational drama intervention on juvenile prisoners. Methodology: A relevant distance educational drama intervention was conducted using 2 different theatrical performances with juvenile prisoners of the Avlona prison. Measurements were taken at the beginning of the study and after 8 weeks. Specifically, weighted questionnaires were administered that assessed prisoners' emotional intelligence, belief in a just world, self-efficacy, mental resilience, and personality. Results: Analysis of the pre- and post-intervention data resulted in statistically significant increases in emotional intelligence (p=0.000), belief in the just world (p=0.000), and self-efficacy (p=0.000). There was also a significant decrease in neuroticism (p=0.000) and a significant increase in extraversion (p=0.000) as personality traits, while tendency to social acceptance and psychoticism were unchanged (p=0.157 & 0.705, respectively). There was also no significant change in psychological resilience (p=0.000).Conclusions: Through the present study, various beneficial effects on the psyche of juvenile prisoners were found. The present study not only seeks to achieve relevant benefits on the psyche of juvenile prisoners, but also to raise a fruitful reflection on the cost-effectiveness of this type of intervention. The fact that the intervention was implemented through distance education highlights educational drama as a low-cost and highly effective intervention, i.e. an intervention that could entail significant benefits at a proportionately low cost to the correctional institutions. Consequently, the adoption of such interventions by correctional institutions should be a focus of those who formulate relevant policies.
περισσότερα