Η διερεύνηση της γραφειοκρατικής οργάνωσης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και η ερμηνεία του νέου αφηγήματος ενός εκπαιδευτικού λόγου που εμπεριέχει την αποκέντρωση και την αυτονομία

Περίληψη

Η ελληνική εκπαιδευτική οργάνωση, ως μια κοινωνική οργάνωση μαζικής κλίμακας, παρουσιάζει διαχρονικά έναν έντονα συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό χαρακτήρα, ο οποίος έχει κατηγορηθεί ως το αίτιο για μια σειρά από ανεπίλυτα προβλήματα στη λειτουργία της. Δομικά χαρακτηριστικά όπως η πυραμιδοειδής διοικητική διάρθρωση, η ιεραρχική κλιμάκωση των επιπέδων εξουσίας και ο συγκεντρωτισμός των αποφασιστικών αρμοδιοτήτων στην κορυφή της ιεραρχίας αποτελούν τον κορμό του τρόπου ρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και κατ’ επέκταση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η Πολιτεία, για αρκετές δεκαετίες, έχει επιχειρήσει να συμπλεύσει με τα κελεύσματα των υπερεθνικών οργανισμών στο πεδίο της εκπαιδευτικής διακυβέρνησης και να ανασυγκροτήσει την εγχώρια εκπαιδευτική οργάνωση μέσω της ενδυνάμωσης των αποκεντρωτικών της δομών και της ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων. Ωστόσο, αρκετές από τις εκσυγχρονιστικές προσπάθειες για αυτονομία και αποκέντρωση που πραγματοποιήθηκαν, έπειτα και από τις συστάσεις των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Throughout its history, the Greek educational organization, functioning as a significant societal entity, has consistently displayed a pronouncedly centralized and bureaucratic nature. This aspect has often been implicated as the root cause of various unresolved operational challenges it faces. Structural features such as the pyramid-like administrative structure, hierarchical scaling of power levels, and the concentration of decision-making authority at the top of the hierarchy, constitute the core of the mode of regulation of public administration and, by extension, public education. For several decades, the state has attempted to align with the calls of supranational organizations in the field of educational governance and to restructure the domestic educational organization by strengthening its decentralized structures and enhancing the autonomy of school units. However, many of the modernization efforts for autonomy and decentralization that were made, following the recommendation ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/56936
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56936
ND
56936
Εναλλακτικός τίτλος
The investigation of the bureaucratic organization of primary education at all levels of administration and the interpretation of the new narrative of educational discourse that encompasses decentralization and autonomy
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδη, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσακίρη Δέσποινα
Υφαντή Αμαλία
Φωτόπουλος Νικόλαος
Πασιάς Γεώργιος
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Καρακατσάνη Δέσποινα
Ρουσσάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες ➨ Δημόσια διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική διακυβέρνηση; Γραφειοκρατία; Αποκέντρωση; Αυτονομία; Κριτική ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.