Δίκτυα εκπαιδευτικής διακυβέρνησης στα πρότυπα σχολεία της Ελλάδας: η εξέλιξη του θεσμού της αριστείας στη σχολική αξιολόγηση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή συνιστά μια συμβολή στη μελέτη των δικτύων πολιτικής ενώ συγχρόνως στοχεύει στη διερεύνηση μιας ιδιαίτερης μορφής διακυβέρνησης στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική που αφορά στο ζήτημα της επαναφοράς και διατήρησης των Πρότυπων Σχολείων. Πιο συγκεκριμένα, τις τελευταίες δεκαετίες στο παγκοσμιοποιημένο πολιτικό περιβάλλον διαπιστώνεται ότι στη διαδικασία χάραξης πολιτικής, παράλληλα με την κυβέρνηση, συμμετέχουν δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς. Η ευρύτερη αυτή μετάβαση από την «κυβέρνηση» στη «διακυβέρνηση» εντοπίζεται τόσο στις χώρες με αποκεντρωμένες μορφές διοίκησης όσο και σε αυτές με συγκεντρωτικές. Στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική παρατηρείται μια ιδιαίτερη μορφή ανάδυσης μη θεσμισμένων δικτύων εκπαιδευτικής διακυβέρνησης που εμπλέκουν δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με στόχο την επαναφορά και διατήρηση του θεσμού των Πρότυπων σχολείων χρησιμοποιώντας ως ιδεολογικό όχημα την αριστεία και την ανάγκη δημιουργίας «ποιοτικών σχολείων» που κατά την άποψή τους εξασφα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation constitutes a contribution to the study of policy networks while at the same time it aims at exploring a particular form of governance in the Greek educational policy concerning the issue of the restoration and maintenance of Model (Selective) Schools in the public sector.More specifically, over the last decades in the globalized political environment, public and private actors are involved in the policy-making process alongside the government. This transition from ‘government’ to ‘governance’ is found in countries with decentralized and centralized systems of management.In Greek educational policy there is a particular form of emergence of non-institutionalized networks of educational governance involving public and private actors aiming at restoring and preserving the institution of Model Schools using as an ideological vehicle the excellence and the need to create ‘quality schools’ which in their view, is reassured by examinations for admission to those schools.The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46205
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46205
ND
46205
Εναλλακτικός τίτλος
Educational governance networks in the model schools of Greece: the evolution of the institution of excellence in school assessment
Συγγραφέας
Σαμαρά, Αναστασία-Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσακίρη Δέσποινα
Κατσής Αθανάσιος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Γουβιάς Διονύσιος
Γώγου Λέλα
Παπαδιαμαντάκη Παναγιώτα
Φωτόπουλος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Διακυβέρνηση; Πρότυπα σχολεία; Δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής; Ανάλυση κοινωνικών δικτύων; Αριστεία; Σχολική αξιολόγηση; Ιδιωτικοποίηση; Ελίτ; Αξιοκρατία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
321 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)