Μελέτη διεπαφών στις τεχνολογίες STEM και στην εκπαίδευση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων μικροελεγκτών

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη των διεπαφών χρήστη με τις οποίες μπορεί κάποιος να πάρει μέρος σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες αλλά και η διερεύνηση για το πως οι διεπαφές αυτές μπορούν να επηρεάσουν την απόκτηση γνώσεων. Πιο συγκεκριμένα, οι διεπαφές μπορεί να είναι απτικές χρησιμοποιώντας πραγματικά εξαρτήματα ή γραφικές χρησιμοποιώντας προσομοιωτές σε ψηφιακά μέσα. Έτσι, αρχικά εκτελέστηκε μία μετά-ανάλυση για STEM δραστηριότητες ώστε να εξαχθεί το μέγεθος της επίδρασης των παρεμβάσεων που αξιοποίησαν τεχνολογικά μέσα, με τα ευρήματα να δείχνουν ότι σε αυτό το πλαίσιο εκπαίδευσης ωφελείται περισσότερο η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με την ανάπτυξη γνώσεων ή στάσεων. Στη συνέχεια, εκτελέστηκε μία μετά-ανάλυση για την διδασκαλία ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και την εξαγωγή του μεγέθους επίδρασης. Τα ευρήματα δείχνουν πως όταν οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται συνδυάζοντας απτική και γραφική διεπαφή τότε εμφανίζονται τα μεγαλύτερη οφέλη για τους μαθητές. Επιπλέον, οι συ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main aim of this PhD thesis is to study the user interfaces involved in educational activities and investigate how these interfaces may affect knowledge acquisition. Specifically, interfaces can be tangible utilizing real components, or graphical employing simulators. Initial, a meta-analysis was conducted related to STEM activities to extract the effect size of intervention utilizing technological tools. The findings indicated that skills development benefits more than knowledge or attitudes. In addition to this, a meta-analysis was conducted on the teaching of electronic circuits to extract the effect size. The results indicate that the greatest benefits for students arise when activities combine tangible and graphical user interfaces. Also, participants in higher education seem to gain more significant benefits compared to students at lower levels, with a particular emphasis on enhanced knowledge acquisition over skills and attitudes. Furthermore, three educational interventions ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2026)
DOI
10.12681/eadd/56689
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56689
ND
56689
Εναλλακτικός τίτλος
Study of user interfaces in STEM technology and microcontroller electronics circuits education
Συγγραφέας
Τσελεγκαρίδης, Σωκράτης (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Σχολή Μηχανικών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Σαπουνίδης Θεοδόσιος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Καζακόπουλος Αριστοτέλης
Γιακουμής Άγγελος
Κεραμόπουλος Ευκλείδης
Μπάμνιος Γεώργιος
Παπακώστας Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Διεπαφές; Απτική διεπαφή χρήστη; Γραφική διεπαφή χρήστη; Εκπαιδευτική παρέμβαση; Τυπωμένες πλακέτες; Ηλεκτρονικά κυκλώματα; Μικροελεγκτής; Arduino; Micro:bit; Χρηστικότητα; Διδακτική; Εκπαίδευση; Προγραμματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.