Η εκπαιδευτική ηγεσία στην Ήπειρο από το 1870 έως το 1913 και η επίδρασή της στα πολιτικά δρώμενα της περιοχής

Περίληψη

Η συμβολή της εκπαιδευτικής ηγεσίας στο κοινωνικο-πολιτικό γίγνεσθαι έχει επισημανθεί και διαπιστωθεί στην ερευνητική βιβλιογραφία. Ιδιαίτερα, σε παλαιότερες ιστορικές περιόδους, όπου η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος ήταν δεδομένη, οι ηγέτες των σχολικών μονάδων έπαιζαν σημαντικό ρόλο στην προώθηση κοινωνικών και εν συνεχεία πολιτικών αλλαγών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην ελληνική πραγματικότητα αποτελεί ο ρόλος των διευθυντών ελληνικών σχολείων της οθωμανικής αυτοκρατορίας που συνέβαλλαν αποφασιστικά και δυναμικά στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην αφύπνιση του ελληνικού κράτους. Ωστόσο, η ερευνητική βιβλιογραφία στρέφεται κυρίως στο τμήμα της Ελλάδας που απελευθερώθηκε, κατά την πρώτη φάση της Ελληνικής Επανάστασης. Δεν έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε περιοχές που απελευθερώθηκαν αργότερα. Μία τέτοια περίπτωση αποτελεί και η Ήπειρος, η οποία ενσωματώθηκε στην ελληνική επικράτεια το 1913, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα. Συνεπώς, η παρούσα ερευνητική μελέτη σκοπεύει ν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Literature has confirmed and emphasized the importance of educational leadership in the socio-political process. Historically, school leaders played a crucial role in promoting social and political change in earlier periods where decentralisation of the education system was the norm. A typical case in the Greek reality is the role of Greek school principals in the Ottoman Empire, who were crucial in forming national consciousness and awakening the Greek state decisively and dynamically. Literature, however, focuses mostly on the liberated area of Greece during the first phase of the Greek Revolution. Later liberated areas have not been particularly emphasized. This is the case with Epirus, which was incorporated into Greek territory almost a century ago in 1913. Therefore, the purpose of this study is to advance knowledge regarding the role education leaders played in shaping political outcomes during the crucial period leading up to Epirus's liberation, 1870-1913.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56412
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56412
ND
56412
Εναλλακτικός τίτλος
The educational leadership in Epirus from 1870 until 1913 and its impact on the political events of the region
Συγγραφέας
Μαγειρίας, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων
Εξεταστική επιτροπή
Κλάψης Αντώνιος
Χρήστου Αθανάσιος
Κούμας Εμμανουήλ
Λαλαγιάννη Βασιλική
Ρούσσος Σωτήριος
Μπάλτα Αθανασία
Αναστασόπουλος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ηγεσία; Σχολές; Ήπειρος; Πολιτικά δρώμενα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.