Η αξία της παιδείας κατά τον Πλούταρχο: μια συγκριτική προσέγγιση των παιδαγωγικών έργων των Ηθικών υπό το πρίσμα της σύγχρονης παιδαγωγικής

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη έχει ως αντικείμενό της την εξέταση των σημαντικότερων παιδαγωγικών αντιλήψεων του Πλουτάρχου, όπως αυτές μας παρουσιάζονται στις πραγματείες του Πῶς δεῖ τὸν νέον ποιημάτων ἀκούειν και Περὶ τοῦ ἀκούειν. Μέσα από τις συγκλίσεις και τις αποκλίσεις των παιδαγωγικών αντιλήψεων του Πλουτάρχου με αυτών της σύγχρονης παιδαγωγικής ο δάσκαλος του δημοτικού μπορεί να εμπλουτίσει τις παιδαγωγικές του γνώσεις και να εφαρμόσει νέες στρατηγικές και μεθόδους στη διδασκαλία του. O Πλούταρχος εκτός από ξεχωριστός συγγραφέας είναι και ένας κλασικός παιδαγωγός, καθώς οι ιδέες του περί αγωγής είναι παγκόσμιες, επίκαιρες και με μόνιμη παρουσία στα πορίσματα και τις αρχές όλων των κλάδων της παιδαγωγικής επιστήμης. Ο νεαρός ακροατής των μύθων και αργότερα των φιλοσοφικών διαλέξεων ακολουθώντας τις υποδείξεις του φιλοσόφου θα μπορέσει στο μέλλον να αυξήσει τη συμμετοχή του στο μάθημα, να χαρεί τη μαθησιακή διαδικασία, να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του, να αποκτήσει την πολυπόθητη εσωτερική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study has as its object the examination of the most important pedagogical concepts of Plutarch, as they are presented to us in his treatises “On Listening to Lectures” and “How to study Poetry”. Through the convergences and divergences of Plutarch's pedagogical concepts with those of modern pedagogy, the primary school teacher can enrich his pedagogical knowledge and apply new strategies and methods in his teaching. Plutarch, in addition to being a unique writer, is also a classical educator, as his ideas on education are global, current and with a permanent presence in the findings and principles of all branches of pedagogical science. The young listener of the myths and later of the philosophical lectures following the philosopher's suggestions will in the future be able to increase his participation in the course, enjoy the learning process, strengthen his self-confidence, acquire the much-desired inner peace and tranquility while simultaneously developing his intellectu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56242
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56242
ND
56242
Εναλλακτικός τίτλος
The value of education according to Plutarch: a comparative approach to the pedagogical works of Moralia in the light of modern pedagogy
Συγγραφέας
Χασαπογιάννης, Ιωάννης-Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραβάς Ορέστης
Βολονάκη Ελένη
Ξέστερνου Μαρία
Λιοτσάκης Βασίλειος
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Γεωργιάδου Αριστούλα
Οικονομοπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Πλούταρχος; Ηθικά; Παιδαγωγικές αντιλήψεις; Κριτική σκέψη; Καλός ακροατής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)