Όψεις του πολιτικού σε νεότερα βρετανικά κείμενα

Περίληψη

Η διατριβή ανήκει στον χώρο της δραματολογίας και ενσωματώνει εργαλεία από το πεδίο της πολιτικής θεωρίας. Εκκινώντας από τη Θεωρία του Λόγου των Ερνέστο Λακλάου και της Σαντάλ Μουφ, επιχειρείται η προσέγγιση επτά σύγχρονων βρετανικών θεατρικών έργων, που γράφτηκαν στη Μεγάλη Βρετανία μεταξύ 1989-2010, σε μια μεταβατική εικοσαετία, κατά την οποία η πτώση του Τείχους του Βερολίνου επέφερε τεράστιες αλλαγές στους τρόπους αντίληψης και νοηματοδότησης της νέας εποχής. Πρόκειται για τα έργα των Φίλιπ Ρίντλεϊ («Επιστροφή στον Παράδεισο»), Σάρα Κέην («Έλεος»), Μάρτιν Κριμπ («Απόπειρες»), Μαρκ Ρέιβενχιλ («Τολμηρές Πολαρόιντ»), Κάρυλ Τσέρτσιλ («Πολύ Μακριά»), Σάιμον Στήβενς, («Motortown») και Χάουαρντ Μπάρκερ («Το Ύστατο Σήμερα»). Σκοπός της διατριβής είναι η μελέτη του πολιτικού στοιχείου μέσα στα θεατρικά έργα και η αναζήτηση νέων εργαλείων προσέγγισης των θεατρικών κειμένων μέσω της πολιτικής θεωρίας. Επιμέρους στόχοι είναι η δημιουργία ενός νέου χώρου συζήτησης γύρω από τον τρόπο με τον οπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation belongs to the field of dramatology and incorporates tools from the field of political theory. Starting from Ernesto Laclau's and Chantal Mouffe's Discourse Theory, it endeavors to approach seven contemporary British plays written in Great Britain between 1989-2010, during a transitional twenty-year interval, in which the fall of the Berlin Wall caused enormous changes in the ways of perceiving and signifying the new era. These works are by Philip Ridley (“Ghost from a perfect place”), Sarah Kane (“Blasted”), Martin Crimp (“Attempts on her life”), Mark Ravenhill (“Some Explicit Polaroids”), Caryl Churchill (“Far Away”), Simon Stephens (“Motortown”) and Howard Barker (“The Dying of Today”). The aim of this thesis is to study the political element within theatre plays and to explore new tools to address theatre texts through the lens of political theory. Among the individual objectives are the creation of a new area of discussion around the definition of a work as being ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55501
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55501
ND
55501
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of the political in recent british plays
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Στέλλα (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Πιπινιά Ιουλία
Σταυρακάκης Ιωάννης
Λεοντάρης Ιωάννης
Κιουπκιολής Αλέξανδρος
Σπυροπούλου Αγγελική
Φράγκου Μαρία
Χατζηβασιλείου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτικό θέατρο; Ριζοσπαστική πράξη; Σύγχρονη βρετανική δραματουργία; Θεωρία του λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)