Λόγοι των πανεπιστημιακών μαθημάτων στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εντάσσεται στο πεδίο των πολιτικών και των κοινωνικών θεωρήσεων, καθώς η εκπαίδευση ως κοινωνική επιστήμη συντελεί κατεξοχήν στη διαδικασία άρθρωσής του ατόμου σε υποκείμενο. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των παιδαγωγικών λόγων τόσο αυτών που συγκροτούνται από τον πανεπιστημιακό θεσμό όσο και αυτών που συγκροτούν οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες στα πανεπιστημιακά μαθήματα, καθώς και τις σχέσεις σε αυτά. Εκκινώντας από την παραδοχή ότι οι παιδαγωγικοί λόγοι παρόλο που φαίνονται παγιωμένοι και σταθεροί, είναι εντέλει παραγωγικοί, ενδεχομενικοί και μετασχηματίζονται στον χωροχρόνο, αναλύονται η πολιτική συγκρότηση των παιδαγωγικών λόγων, η διασύνδεση τους με την καθημερινή ζωή, οι σχέσεις τους με την αγορά εργασίας, καθώς και η διαδικασία διαπραγμάτευσης της επιστημονικής γνώσης. Αντλώντας από τους μεταδομιστικούς λόγους –κυρίως από το έργο του Foucault και τις έννοιες της κυβερνολογικής και του σχήματος γνώση-εξουσία– αναλύω τους παιδαγωγικούς λόγους ως άμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As education considered a social science that contributes par excellence to the process of articulating individuals into subjects this research is acceded to the field of political and social theories. The aim of the research is to investigate the pedagogical discourses both those constituted by the university institution and those constituted by the participants during the university courses, as well as the relationships between them. Based on the assumption that the pedagogic discourses, even though they appear consolidated and stable, are ultimately productive, contingent and transformed in space and time, the political constitution of the pedagogic discourses, their interconnection with everyday life, their relations with the labor market, as well as and the process of negotiating scientific knowledge. Deriving from poststructuralist discourses – mainly from the work of Foucault and the concepts of governmentality and the knowledge-power schema– I analyze pedagogical discourses as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55293
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55293
ND
55293
Εναλλακτικός τίτλος
Discourses of university courses
Συγγραφέας
Καραμπατζάκη, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπονίδης Κυριάκος
Ζαρίφης Γεώργιος
Κωνσταντινίδου Ευθαλία
Τσιώλης Γεώργιος
Κιουπκιολής Αλέξανδρος
Χοντολίδου Ελένη
Σαρακινιώτη Αντιγόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πανεπιστήμιο; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ανάλυση λόγου; Μεταδομισμός; Σχέσεις εξουσίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.