Η επιστημονική εικόνα και το μάρκετινγκ της νανοτεχνολογίας: σημειωτικές και επιστημολογικές προσεγγίσεις με εφαρμογή σε διαφημίσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό

Περίληψη

Η νανοτεχνολογία αποτελεί έναν καινοτόμο τεχνολογικό κλάδο που είναι σε θέση να επιτρέψει στην ανθρωπότητα να αποκτήσει τον έλεγχο της ύλης σε ατομικό επίπεδο. Οι πιθανές εφαρμογές της εκτείνονται από τη δημιουργία νέων υλικών μέχρι την κατασκευή αποτελεσματικότερων φαρμάκων. Ωστόσο, αν και ως επιστήμη μετρά ήδη περισσότερο από μισό αιώνα ζωής, τα προϊόντα νανοτεχνολογίας είτε απουσιάζουν από την αγορά είτε –αν υπάρχουν– αποφεύγεται η αναφορά στη φύση τους. Μάλιστα, είναι ευκολότερο να συναντήσει κανείς αναφορές στη νανοτεχνολογία μέσα σε κείμενα δημοφιλούς κουλτούρας (ιδίως επιστημονικής φαντασίας) παρά απτά επιτεύγματά της. Δημιουργείται, έτσι, ένας εύλογος προβληματισμός σχετικά με τον τρόπο πουλειτουργεί το μάρκετινγκ στο χώρο αυτό. Σκοπός της διατριβής είναι να διερευνηθεί ο τρόπος που λειτουργεί η επικοινωνία στη διαφήμιση της νανοτεχνολογίας. Προκειμένου να επιτευχθεί, διενεργείται βιβλιογραφική ανασκόπηση από όπου προκύπτει πως οι κύριες λειτουργίες της γλώσσας σε κείμενα σχετι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nanotechnology is an innovative technological field capable of delivering control of matter at atomic scale. Potential applications range from the creation of new materials to the manufacture of more effective medicines. However, despite being around for more than half a century, nanotechnology products are either absent from the market or, if they do exist, they lack any mention regarding their nature. Indeed, it is easier to find nanotechnology references in popular culture texts (especially in science fiction) than its actual achievements. This raises a legitimate concern about the way marketing works in this industry. The purpose of this thesis is to explore the way communication works in the advertising of nanotechnology. In order to achieve this, a literature review is conducted which shows that the main functions of language in texts about nanotechnology are the referential and conative. The distinction between the two allows the introduction of a model for classifying these tex ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
DOI
10.12681/eadd/55158
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55158
ND
55158
Εναλλακτικός τίτλος
Scientific image and marketing of nanotechnology: semiotic and epistemological approaches applied on advertisements from Greece and abroad
Συγγραφέας
Μίχος, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Γυιόκα Χαρίκλεια
Κουρδής Ευάγγελος
Πασχαλίδης Γρηγόρης
Γουρδούκης Δημήτρης
Πετρίδης Πέτρος
Πολάτογλου Χαρίτωνας
Σκαρπέλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Νανοτεχνολογία; Μάρκετινγκ; Διαφήμιση; Επιστημονική εικόνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.