Τα νοήματα και ο κοινωνικός προβληματισμός της φωτογραφίας στα χρόνια του ελληνικού εμφυλίου πολέμου

Περίληψη

Ο ελληνικός Εμφύλιος (1946-1949) μεταξύ του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ) και του Εθνικού Στρατού (ΕΣ) θεωρείται διεθνώς ως η πρώτη πράξη του ψυχρού πόλεμου στη μεταπολεμική ιστορία και ως η πολεμική σύγκρουση με τις μεγαλύτερες ανθρώπινες απώλειες που γνώρισε η χώρα από το 1830 έως σήμερα (Μαργαρίτης, 2002:51). Η έρευνα επικεντρώνεται στο φωτογραφικό έργο ερασιτεχνών και επαγγελματιών φωτογράφων, οι οποίοι περιγράφουν μέσα από τον φωτογραφικό φακό την περίοδο του Εμφυλίου. Σκοπός της μελέτης είναι η ανίχνευση των σχέσεων των αντίπαλων δυνάμεων ως διπολικό ιδεολογικό σχήμα του Εμφυλίου στην παραγωγή φωτογραφικών εικόνων. Μεθοδολογικά για τη μελέτη φωτογραφικού υλικού επιλέχθηκε η επιτόπια αρχειακή έρευνα και η αποδελτίωση αδημοσίευτου και δημοσιευμένου φωτογραφικού υλικού από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους. Η έρευνα εστιάζει σε φωτογραφίες, χειρόγραφα, βιβλία, προσωπικές μαρτυρίες, λευκώματα, εκθέσεις, άρθρα και εκδόσεις. Αναζητήθηκε υλικό σε αρχειακές και φωτογραφικές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Greek Civil War (1946-1949) between the Democratic Army of Greece (DSE) and the National Army (ES) is considered internationally as the first act of the cold war in the post-war history as well as the military conflict with the largest number of victims that the country has ever experienced since 1830 (Margarítis,2002:51). The PhD thesis focuses on photography produced by amateur and professional photographers, during the Greek Civil War. The aim of the study is to detect the relationship between the opposing forces as a bipolar ideological shape on the photographical production. The archival research and the research on unpublished and published photographic material by professional and amateur photographers consisted the methodological approach. The research focuses on photographs, handwritings, books, personal narrations, photo albums, exhibitions, articles and publications. Material was searched in archives and photographic collections of Museums, Research Institutions, War Ins ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46421
ND
46421
Εναλλακτικός τίτλος
The meanings and the social reflection of photography during the greek civil war
Συγγραφέας
Εφέογλου, Ελένη Συμεών
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Ζιώγας Ιωάννης
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Χτούρης Σωτήριος
Δαλκαβούκης Βασίλειος
Γοδόση Ζωή
Ανδρέου Ανδρέας
Κατσάγγελος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Φωτογραφία; Ελληνικός εμφύλιος πόλεμος; Οπτική ανάλυση; Φωτογραφικά αρχεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
446 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα