Η φωτογραφική θεώρηση του αστικού τοπίου ως συνθήκη σύνθεσης και ανασύστασής του

Περίληψη

Η ανάπτυξη του αντικειμένου της διατριβής εκκινεί από την κομβική αναγνώριση του Φωτογραφικού Μέσου ως «Πολιτιστικού Υποδοχέα», επιλέγοντας ως Κεντρική Αφορμή της Έρευνας την «Ερμηνευτική Λειτουργία του Φακού».Η αρχική διαπίστωση σύμφωνα με την οποία η φωτογραφική μηχανή συνιστά έναν εξ συστάσεως Ερμηνευτικό Πολιτισμικό Υποδοχέα, αποτέλεσε την κεντρική αφορμή για την εκπόνηση αυτής της διατριβής. Αναφερόμαστε στην κεντρική αυτή διαπίστωση, τονίζοντας πως σύμφωνα με αυτήν, ανεξάρτητα από την υποκειμενική στάση του δημιουργού και τις προθέσεις του για μετασχηματισμό των άμεσων δεδομένων της αντίληψής του, ακόμη και αυτό, το ίδιο το φωτογραφικό μέσο, δεν μπορεί ποτέ να ταυτιστεί με την ακριβή εξωτερική πραγματικότητα. Ως τεχνολογικό επίτευγμα του ανθρώπινου πολιτισμού, «υποδέχεται» στο εσωτερικό του τον πραγματικό κόσμο και τον μετασχηματίζει σύμφωνα με τις τεχνολογικές του ιδιαιτερότητες. Η επίγνωση αυτής της a priori συνθήκης μεταμόρφωσης, αποτέλεσε έναυσμα ανίχνευσης, εκ μέρους της δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The photographic image is the chemical imprint of a detached framed view of the real world. Its capacity to be composed exclusively with actual visual information, being the crystallization of a time-space instant, initially created the illusion that photography could function as a tool of recording-possessing the world, as a means of indexing and archiving it. However, while the photographic frame, as a two-dimensional depiction of the world, is presented as being more objective than the painter’s canvas, it has gradually become apparent that this sense of objectivity is misleading. The medium itself, as cultural receptor, incorporates in its structure interpretation parameters which undermine the neutral and faithful representation of the real world. Besides, even the most direct process of structuring it and assigning meaning to it is performed by the human brain, yet again in interpretation terms. Therefore, an additional, in this case photographic, interposition between the self a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44355
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44355
ND
44355
Εναλλακτικός τίτλος
The photographic composition of urbanscape as a vehicle for its reconstitution
Συγγραφέας
Γούλιαρης, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Σταυρίδης Σταύρος
Ξενόπουλος Σόλων
Παππά Νίνα
Μάρδα Νέλλη
Γρηγοριάδης Ιωάννης
Πολυχρονόπουλος Δημήτριος
Μπήτσικας Ξενοφών
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Τεχνολογία απεικόνισης και Φωτογραφική τεχνολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αστικό τοπίο φωτογραφία; Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός; Πόλη φωτογραφία; Αστικό τοπίο; Φωτογραφία ως ερευνητικό εργαλείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
463 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)