Η έννοια του “δημιουργού” (auteur) στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή ερευνούμε την έννοια του δημιουργού στον ελληνικό κινηματογράφο, αποδεχόμενοι ως σημείο εκκίνησης την κυρίαρχη άποψη για τις τρεις διαφορετικές ιστορικές περιόδους του ελληνικού μεταπολεμικού κινηματογράφου: Παλαιός Ελληνικός Κινηματογράφος (ΠΕΚ) από το 1944 ως το 1974, Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος (ΝΕΚ) από το 1966 ως το 2001, και Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος (ΣΕΚ) από το 1993 ως το 2010, κατά προσέγγιση. Πρωταρχικός σκοπός μας είναι να κατανοήσουμε ουσιαστικά την έννοια του Έλληνα δημιουργού, όχι μόνο κατά την περίοδο στην οποία έγινε καθολικό αίτημα από σκηνοθέτες και κριτικούς, δηλαδή στο ΝΕΚ, αλλά και στις περιόδους που προηγήθηκαν αυτής, και την διαδέχθηκαν. Δεν αναζητούμε δημιουργούς με παρωχημένα κριτήρια χρόνων, παρά χρησιμοποιούμε τον πυρήνα της έννοιας του auteur ως μέθοδο ερμηνείας της κινηματογραφικής δημιουργίας. Εν συντομία, ο στόχος και το ερώτημα είναι διττά: τι σημαίνει «δημιουργός» στη διεθνή κινηματογραφική θεωρία; Και πώς σημασιοδοτείτα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research investigates the concept of the "auteur" in Greek cinema, taking as a starting point the dominant view on the three different historical periods of Greek post-war cinema: Old Greek Cinema (OGC) from 1944 to 1974, New Greek Cinema (NGC) from 1966 to 2001, and Contemporary Greek Cinema (CGC) from 1993 to 2010, approximately. Our primary aim is to gain a substantive understanding of the concept of the Greek auteur, not only during the period in which it became a universal demand by filmmakers and critics (NGC), but also in the periods preceding and succeeding it. We are not searching for auteurs by outdated theoretical criteria, but rather using the core concept of the auteur as a method of interpreting filmmaking. In short, the aim and the question are twofold: what does “auteur” mean in international film theory? And how is “auteur” signified in practice and in relation to theory in the key discrete periods of Greek cinema? The conclusions inevitably contribute both to the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54832
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54832
ND
54832
Εναλλακτικός τίτλος
The concept of the auteur in Greek post-war cinema
Συγγραφέας
Ανέστης, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Σεραφείμ)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σκοπετέας Ιωάννης
Στάθη Ειρήνη
Σαμπανίκου Ευαγγελία
Στεφανή Εύα
Σουλιώτου Αναστασία-Ζωή
Πούπου Άννα
Πούλου Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικός κινηματογράφος, σύγχρονος; Νέος ελληνικός κινηματογράφος; Παλιός ελληνικός κινηματογράφος; Γρηγορίου, Γρηγόρης; Αγγελόπουλος, Θεόδωρος; Γιάνναρης, Κωνσταντίνος; Δημιουργός; Θεωρία του δημιουργού; Έλεγχος; Υφολογική υπογραφή; Queer θεωρία; Queer κινηματογράφος; Σκηνοθεσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)