Ψυχοκοινωνική και σχολική ανθεκτικότητα και θυματοποίηση παιδιών σχολικής ηλικίας: μια συγκριτική μελέτη σε παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού με και χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Η παρούσα εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των παραγόντων που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ψυχικής ανθεκτικότητας, για την αποφυγή εμπλοκής σε περιστατικά εκφοβισμού/θυματοποίησης, ατόμων με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ). Μελετάται η εμπλοκή μιας σειράς ψυχοκοινωνικών ατομικών χαρακτηριστικών, σχέσεων με γονείς, φίλους, δασκάλους και την εμπλοκή στον εκφοβισμό/θυματοποίηση παιδιών με και χωρίς ΕΕΑ. Ειδικότερα μελετάει τις περίπλοκες αλληλεπιδράσεις μεταξύ της εκλαμβανόμενης ποιότητας των σχέσεων με τον πατέρα, τη μητέρας, τον εκπαιδευτικό και τον καλύτερο φίλο, της αντίληψης του εαυτού, της μοναξιάς /κοινωνικής δυσαρέσκειας και του εκφοβισμού/θυματοποίησης σε παιδιά και προεφήβους, με και χωρίς ΕΕΑ. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν συνολικά 660 μαθητές, από τους οποίους οι 112 ήταν μαθητές διαγνωσμένοι με ΕΕΑ. Πρόκειται για Πανελλήνια Έρευνα σε μαθητές που φοιτούσαν στην Δ’ , Ε΄ και Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χορηγή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research focused on exploring the complex interaction between perceived relationship quality (with both parents) through perceptions of Acceptance/Rejection of teacher and best friend, self-concept and the feeling of loneliness and social dissatisfaction and bullying between pupils with or without special educational needs (SEN). The survey participants were 660 students, who attend the fourth, fifth and sixth grade of Greek elementary schools in Greece, with 112 of them facing SEN, diagnosed/screened difficulties. Additionally, the instruments used for the date collection were a) Peer Experiences Questionnaire-PEQ (Vernberg, et al., 1999), b) Loneliness and Social Dissatisfaction Scale) (Galanaki & Kalantzi-Azzizi, 1999· Τσαλίκας, et al., 2002) c) Parental Acceptance- Rejection Questionnaire Child Version (Child PARQ) (Rohner & Khaleque, 2005), d) Teacher Acceptance- Rejection Questionnaire Child Version (Child TARQ) (Rohner, 2005), e) Intimate Peer Acceptance- Rejection/ Con ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2026)
DOI
10.12681/eadd/54008
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54008
ND
54008
Εναλλακτικός τίτλος
Psychosocial and school Resilience and Victimization of school-age children: a comparative study of children at the last three grades of the primary school with and without special educational needs
Συγγραφέας
Καραμπίνη, Ζαχαρένια (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κουρκούτας Ηλίας
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Μακρή-Μπότσαρη Ευανθία
Ανδρέου Ελένη
Σταύρου Πήλιος-Δημήτρης
Ματσόπουλος Αναστάσιος
Κυπριωτάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ανθεκτικότητα; Εκφοβισμός; Θυματοποίηση; Αποδοχή; Απόρριψη; Αντίληψη εαυτού; Μοναξιά; Κοινωνική δυσαρέσκεια; Μαθησιακές δυσκολίες; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Γονική αποδοχή-απόρριψη; Μητρική αποδοχή-απόρριψη; Αποδοχή-απόρριψη εκπαιδευτικού; Αποδοχή-απόρριψη καλύτερου φίλου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.