Υπολογιστική σκέψη μέσω προγραμματισμού: εννοιολογικό μοντέλο για την διδασκαλία και την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης

Περίληψη

Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) μέσω προγραμματισμού προσελκύει αυξημένη προσοχή τα τελευταία χρόνια, καθώς θεωρείται ιδανικό μέσο για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Πρωτοβουλίες Υπολογιστικής Σκέψης έχουν αναδυθεί σε όλο τον κόσμο και ταυτόχρονα παρατηρείται ταχεία αύξηση των σχετικών ερευνητικών μελετών. Η συσσώρευση πληθώρας ερευνών οδηγεί στην ανάγκη για ένα εννοιολογικό μοντέλο Υπολογιστικής Σκέψης που θα μπορούσε να χαρτογραφήσει τον τομέα, διευκολύνοντας την ολοκληρωμένη κατανόηση των προκλήσεων του. Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι α) η ανάπτυξη ενός εννοιολογικού μοντέλου βασισμένου σε μια συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση που χαρτογραφεί την Υπολογιστική Σκέψη μέσω προγραμματισμού στην υποχρεωτική και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και β) η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ ορισμένων στιγμιότυπων του μοντέλου, συγκεκριμένα των επιδράσεων της στρατηγικής μάθησης σκαλωσιάς και της στάσης προς στον προγραμματισμό, στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης των μαθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Computational Thinking (CT) through programming attracts increased attention as it is considered an ideal medium for the development of 21st century skills. CT initiatives have emerged around the world and there is a rapid increase in relevant research studies. The accumulation of research plethora leads to the need for a conceptual model of CT that could map the domain, facilitating comprehensive understanding of the domain’s challenges. The aim of this thesis is a) to develop a conceptual model based on a systematic literature review that maps CT through programming in K-12 and higher education and b) to investigate the relationships between certain instances of the model, namely of the effects of scaffolding programming games and attitudes towards programming, on the development of students’ Computational Thinking. Regarding the first aim of this thesis, the proposed Computational Thinking through Programming in K-12 education (CTPK-12) conceptual model emerges from the synthesis of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53912
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53912
ND
53912
Εναλλακτικός τίτλος
Computational thinking through programming: a conceptual model for teaching and learning computational thinking
Συγγραφέας
Τίκβα, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Tambouris Efthimios
Satratzemi Maria
Fachantidis Nikolaos
Demetriadis Stavros
Doukakis Spyridon
Xinogalos Stylianos
Tsinakos Avgoustos
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών και Πληροφορική, άλλοι τομείς
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική σκέψη; Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών; Υποχρεωτική εκπαίδευση; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Στρατηγικές μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)