Νέα δημόσια διοίκηση και σχολική εκπαίδευση: απόψεις των στελεχών εκπαιδευτικής διοίκησης στην Ελλάδα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η διερεύνηση των απόψεων των στελεχών εκπαιδευτικής διοίκησης στην Ελλάδα για τον ρόλο και τις αρμοδιότητές τους και για την εφαρμογή αρχών, μεθόδων και πρακτικών της Νέας Δημόσιας Διοίκησης στη διοίκηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Προς τούτο, εξετάστηκε ο λόγος περί Νέας Δημόσιας Διοίκησης και Νέας Δημόσιας Διακυβέρνησης, οι επιρροές των προσεγγίσεων αυτών στην εκπαιδευτική διοίκηση και διακυβέρνηση, καθώς και η διοίκηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσα από το θεσμικό πλαίσιο και την ευρύτερη συζήτηση για τα οικεία ζητήματα. Στην εμπειρική έρευνα που διενεργήθηκε συμμετείχαν 99 Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου διερευνητικού τύπου κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Για την επεξεργασία των δεδομένων έγινε χρήση των στατιστικών ελέγχων t-test και ANOVA, καθώς και παραγοντική ανάλυση με τη μέθοδο της ανάλυσης κύριων συνιστωσών, ενώ στα ποιοτικά δεδομένα που προέκυψαν από τις ερ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhis doctoral thesis aimed to investigate the views of educational executives about their roles and responsibilities as well as the application of New Public Management principles, methods, and practices in educational administration in Greece. For this purpose, New Public Management and New Public Governance discourse was comparatively examined since both approaches have influenced the educational administration and governance worldwide. In parallel, educational administration in Greece was outlined through the institutional framework and the relevant research discourse. An empirical research was carried out and 99 Directors of Primary and Secondary Education in Greece participated by completing an anonymous exploratory questionnaire during the academic year 2020-2021. To identify statistically significant differences, t-test and ANOVA as well as principal component analysis were utilized. Additionally, inductive thematic analysis was applied in the case of qualitative data resulting ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/53895
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53895
ND
53895
Εναλλακτικός τίτλος
New public management and school education: exploring educational executives' views in educational administration in Greece
Συγγραφέας
Ανδρικόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Υφαντή Αμαλία
Ιορδανίδης Γεώργιος
Κουστουράκης Γεράσιμος
Κουτούζης Εμμανουήλ
Μπάλιας Ευστάθιος
Παναγιωτόπουλος Γεώργιος
Παπαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Νέα δημόσια διοίκηση; σχολική εκπαίδευση; Στελέχη εκπαιδευτικής διοίκησης; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.