Παραγωγή αφηγηματικού λόγου σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας κατά την προσχολική περίοδα

Περίληψη

Εισαγωγή: Οι περισσότερες έρευνες σχετικά με την παραγωγή αφηγηματικού λόγου σε αυτιστικά παιδιά συγκρίνουν τις δεξιότητές τους με άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές ή παιδιά τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ). Παράλληλα, καθώς πολύ λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει την παραγωγή αφηγηματικού λόγου σε αυτιστικά παιδιά στην προσχολική ηλικία, υπάρχουν περιορισμένα δεδομένα σχετικά με τις δυσκολίες που παρατηρούνται σε αυτές τις ηλικίες έτσι ώστε να αποτελούν συγκεκριμένους στόχους παρέμβασης και συνεπώς βέλτιστα αποτελέσματα. Σκοποί: Σκοπός της διατομεακή αυτής μελέτης ήταν η διερεύνηση της αναπτυξιακής εξέλιξη της παραγωγής αφηγηματικού λόγου στην προσχολική ηλικία και η εξαγωγή των παραμέτρων που αποτυπώνουν την μεγαλύτερη δυσκολία στις εξεταζόμενες ηλικίες με σκοπό την διαμόρφωση θεραπευτικών στόχων για την βελτίωση των αφηγηματικών δεξιοτήτων που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τις μελλοντικές μαθησιακές και κοινωνικές δεξιότητες των αυτιστικών παιδιών. Οι στόχοι ήταν η διερεύνηση του: (1) πώς εξελίσσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: The bulk of research examining the narrative production skills of individuals with autism have been compared to groups of typically developing individuals or those with other developmental disorders. In addition, very few studies have compared the narrative skills of children with autism across early childhood. That means we do not know which difficulties are present at early developmental stages so that we can intervene for optimal outcomes. The purpose of this study: The purpose of the study was to investigate the existence of developmental progression for narrative production within early childhood and to identify which component skills present the greatest challenges for mastery in that population. Such insights have value as indicators for directing further research as well for the development of effective intervention strategies in early childhood which can improve overall academic and social outcomes. To the purpose of the study two research questions were examined ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2025)
DOI
10.12681/eadd/53728
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53728
ND
53728
Εναλλακτικός τίτλος
Narrative production in high-functioning children with autism during the preschool period
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Νικολοπούλου Αγγελική
Περιστέρη Ελένη
Αγαθοπούλου Ελένη
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Πετεινού Κάκια
Μαστροπαύλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες ➨ Ιατρική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αφηγηματικός λόγος; Αυτισμός; Έννοιες χώρου/χρόνου στην προσχολική ηλικία; Μακροδομή; Μικροδομή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.