Ενδυνάμωση γονέων παιδιών με ΔΑΦ μέσω ενός μοντέλου συστημικής συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης

Περίληψη

Ο συνεχώς αυξανόμενος επιπολασμός της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος, η σοβαρότητα της διαταραχής, καθώς επίσης και το υψηλό κόστος θεραπείας κάνουν επιτακτική την ανάγκη για ανάδειξη εμπεριστατωμένων θεραπευτικών παρεμβάσεων για τα παιδιά με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους. Υπάρχει πλήθος ερευνών που καταδεικνύει την σπουδαιότητα της γονικής εμπλοκής στη θεραπεία των παιδιών με ΔΑΦ, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την πρόοδο του παιδιού με ΔΑΦ όσο και την ευημερία των οικογενειών τους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός Συστημικού Συμπεριφορικού-Αναλυτικού προγράμματος παρέμβασης – που υιοθετεί στόχους βάσει μιας αναπτυξιακής προοπτικής –, με σκοπό την εκπαίδευση των γονέων τεσσάρων αγοριών με ΔΑΦ προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, που δέχονταν Έγκαιρη Εντατική Συμπεριφορική Αναλυτική Παρέμβαση (Early Intensive Behavioral Intervention – EIBI), καθώς και τεσσάρων αγοριών με ΔΑΦ, αντίστοιχης ηλικίας, που δέχονταν «Συνήθη Παρέμβαση» (“Treatment as Usual– T ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The continuously increasing prevalence of Autism Spectrum Disorder (ASD), the severity of this disability, and the high cost for its treatment accentuate the need for therapeutic services for children with ASD and their families the effectiveness of which has been empirically demonstrated. Several studies have brought to the fore the importance of parental involvement in the therapy of children with ASD considering the child’s development and the family’s well-being. The aim of the present study was to assess the effectiveness of a Systemic Behavioral-Analytic intervention – which adopts objectives based on a developmental perspective – and aims at providing training for the parents of four male pre-school and primary- school-age children with ASD, who were receiving Early Intensive Behavioral Intervention, as well as four boys of similar age with ASD, who were receiving "Treatment as Usual". Specifically, the goal of this intervention was to improve the three following categories of r ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2025)
DOI
10.12681/eadd/52955
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52955
ND
52955
Εναλλακτικός τίτλος
Empowerment of parents of children with ASD through a model of systemic behavior-analytic intervention
Συγγραφέας
Δροσινού, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γενά Αγγελική
Παπανικολάου Αικατερίνη
Ίσσαρη Φιλία
Παρθένης Χρήστος
Αντωνίου Φωτεινή
Παπακωνσταντίνου Άλμπα-Αντιγόνη
Αργυροπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; εκπαίδευση γονέων; Νατουραλιστικές Συμπεριφορικές-Αναλυτικές τεχνικές; Συστημική Συμπεριφορική-Αναλυτική παρέμβαση; Αναπτυξιακή προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.