Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διαπραγμάτευση σύγχρονων κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνει στην εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διαπραγμάτευση Κοινωνικοεπιστημονικών Ζητημάτων (ΚΕΖ) που εγείρονται από επιστήμες και τεχνολογίες αιχμής στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών μέσα από τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης διδακτικών σεναρίων για τα ΚΕΖ που εγείρονται από εφαρμογές της Νανοτεχνολογίας. Συγκεκριμένα, διερευνάται ο τύπος ΚΕΖ διδακτικών σεναρίων που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση τις α. θεματικές περιοχές που θίγουν στο διδακτικό τους υλικό, β. τη στοχοθεσία των δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν, γ. τις διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν και δ. τον τύπο των ερωτημάτων που ενσωματώνουν. Στο πλαίσιο της παρούσας εμπειρικής έρευνας, έλαβαν χώρα μια προ – έρευνα με 12 μελλοντικούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και η κυρίως εμπειρική έρευνα με τη συμμετοχή 6 μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά την προ – έρευνα οι 12 φο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Literature review. Socioscientific Issues (SSI) are controversial issues rooted in science (e.g. Sadler & Zeidler, 2005) and usually in the knowledge related to frontiers of science (e.g. Ratclie & Grace, 2003) while their solutions are shaped by social, economic, political, and ethical concerns. The value of SSI- based teaching in science courses is widely recognized (e.g. Sadler & Zeidler, 2005). SSI approaches have been argued to support students’ science learning as well as to serve as effective contexts for understanding aspects of the nature of science (e.g. Karisan & Zeidler, 2017; Sadler et al., 2007). Educators have additionally argued the use of SSI in terms of their potential to foster students’ argumentation and reasoning skills (e.g. Dawson & Venville, 2010; Zohar & Nemet, 2002). By discussing SSI, students form their own arguments, look for evidence, evaluate the available claims and try to balance the scientific and the social aspects of an issue. In this way, they gain ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52698
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52698
ND
52698
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' training in the negotiation of current socioscientifc issues in science teaching
Συγγραφέας
Κοκολάκη, Αθανασία (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Δημήτριος
Τζανάκης Κωνσταντίνος
Ασημόπουλος Στέφανος
Ζουπίδης Αναστάσιος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Κούρκουλος Μιχαήλ
Σπύρτου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα; Σχεδιασμός διδακτικού υλικού; Νανοτεχνολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)