Πολιτισμική ετερότητα, διδακτική προσέγγιση και λογοτεχνία: στάσιες και δράσεις εκπαιδευτικών

Περίληψη

Οι σύγχρονες κοινωνίες είναι πλέον πολυπολιτισμικές και το σχολείο θα πρέπει να είναι ένας χώρος όπου οι αλλοδαποί μαθητές θα νιώθουν αποδεχτοί. Ένας εκπαιδευτικός στην τάξη του καλείται διαρκώς να αντιμετωπίσει φαινόμενα ετερότητας όπως απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαφορετικότητα και την επιρροή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχουν και συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο μελέτης σε προηγούμενες έρευνες (π.χ., Byran & Atwater, 2002· Dedeoğlu et al., 2011· Garmon, 2004· Hachfeld et al., 2011· Kyles & Olafson, 2016). Για τον λόγο αυτό απαιτείται έρευνα και μελέτη τόσο των τρόπων προσέγγισης όσο και αποδοχής της ετερότητας. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν: α) η μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών για την πολιτισμική ετερότητα, β) η διερεύνηση των στρατηγικών που ακολουθούν προκειμένου να την προσεγγίσουν εντάσσοντας ομαλά τον αλλοδαπό μαθητή και γ) η χρήση της λογοτεχνίας με αναφορές ετερότητας στη διδασκαλία τους. Για τις ανάγκες της παρούσας διατριβής δημιουργήθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modern societies are now multicultural, and the school should be a place where foreign students feel accepted. A teacher in his class is constantly called upon to deal with phenomena of otherness. For this reason, research, and study of both ways of approaching and accepting otherness is required. The purpose of this doctoral dissertation was to study: a) teachers' views on cultural diversity, b) the teaching strategies they follow in order to approach and integrate the foreign student and c) their use of literature with references to diversity in their teaching. Teachers' views on diversity and their influence on the educational process have been studied in previous research (e.g., Byran & Atwater, 2002; Dedeoğlu et al., 2011; Garmon, 2004; Hachfeld et al., 2011; Kyles & Olafson, 2016).For the purposes of the study underlying this dissertation, an array of research scales was created on teachers' views on cultural diversity and the good practices they follow. The method used was mixed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52267
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52267
ND
52267
Εναλλακτικός τίτλος
Cultural diversity, teaching approach and literature: teachers' attitudes and actions
Συγγραφέας
Ρεσβάνη, Βασιλική (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Σπινθουράκη Ιουλία
Νικολ΄ἀου Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Καρακατσάνη Δέσποινα
Μάγος Κωνσταντίνος
Φραγκούλης Ιωσήφ
Φτερνιάτη Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ετερότητα; Λογοτεχνία; Πολυπολιτισμική τάξη; Σενάρια διδασκαλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)