Πολυτροπικά κείμενα σε σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας: γλωσσολογική και διδακτική προσέγγιση

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι η μελέτη των πολυτροπικών κειμένων των σχολικών εγχειριδίων της Ιστορίας, υπό το πρίσμα της ανάπτυξης του γλωσσικού, οπτικού και ιστορικού εγγραμματισμού των μαθητών. Καθώς τα σχολικά εγχειρίδια υλοποιούν τα Αναλυτικά Προγράμματα και αποτελούν το σημαντικότερο μέσο διαμεσολάβησης της γνώσης, η διερεύνηση της δομής τους, της λειτουργίας τους και του σκοπού που επιτελούν βρίσκεται στον πυρήνα ερευνών γύρω από τον σχολικό εγγραμματισμό. Επιπλέον, η καλλιέργεια των προαναφερθέντων τύπων εγγραμματισμού είναι απαραίτητη, ώστε τα παιδιά να μπορούν να αντλούν πληροφορίες από τα προς μελέτη κείμενα αξιοποιώντας πολλαπλούς σημειωτικούς τρόπους, να κατανοούν σε βάθος και να αντιμετωπίζουν κριτικά όσα διαβάζουν. Για τον λόγο αυτό, στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης, διεξήχθησαν τρεις ερευνητικές διαδικασίες, οι οποίες αποσκοπούσαν στην ανάδειξη της πολυτροπικής, κεμενογλωσσολογικής αλλά και διδακτικής διάστασης των σχολικών εγχειριδίων. Η επιλογή του γνωστικού αντικειμένο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the thesis is the study of the multimodal texts of the History textbooks, in the light of the development of the students' linguistic, visual and historical literacy. As school textbooks implement the Analytical Programs and are the most important means of mediating knowledge, the investigation of their structure, their function and the purpose they fulfill is at the core of research around school literacy. In addition, the cultivation of the aforementioned types of literacy is necessary, so that children can extract information from the texts to be studied using multiple semiotic modes, understand in depth and deal critically with what they read. For this reason, in the context of the present study, three research procedures were carried out, which aimed to highlight the multimodal, text-linguistic and didactic dimension of school textbooks. The choice of the subject of History is based on the fact that this course must make use of a significant variety of textual types ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52261
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52261
ND
52261
Εναλλακτικός τίτλος
Multimodal texts in school history textbooks: linguistic and teaching approach
Συγγραφέας
Παπαχρήστου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαγουλά Ευγενία
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Χριστοφίδου Αναστασία
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μιχάλης Αθανάσιος
Οικονομάκου Μαριάνθη
Λαζαράκου Ελισάβετ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πολυτροπικότητα; Κείμενα; γλωσσικός εγγραμματισμός; Οπτικός εγγραμματισμός; Ιστορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)