Η συμβολή του θεατροπαιδαγωγικού εργαστηρίου στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα ασχολείται με το υπό συνεχή διαπραγμάτευση καίριο ζήτημα της εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα, ως προϋπόθεση για την ουσιαστική προστασία και διεκδίκησή τους. Ο ερευνητικός σχεδιασμός εδράζεται στο ευρύτερο πεδίο του θεάτρου στην εκπαίδευση (θεατροπαιδαγωγική) και αναζητά τους τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να συνεισφέρει ως μεθοδολογία στο ρεπερτόριο των εκπαιδευτικών οι οποίοι πραγματεύονται με τους μαθητές τους θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στο επίκεντρο της διερεύνησης τίθεται ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο επιμόρφωσης εν ενεργεία εκπαιδευτικών, προκειμένου να διερευνηθούν τέσσερα κύρια ερευνητικά ερωτήματα: 1ο) Συμβάλλει το θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στα ανθρώπινα δικαιώματα; Αν ναι, πώς; 2ο) Με ποιους τρόπους συμβάλλουν το θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο και η μεθοδολογία του στην περαιτέρω πρακτική των εκπαιδευτικών, όσον αφορά τη διδασκαλία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; 3ο) Πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί της έρευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research deals with the constantly negotiated key issue of human rights education, as a pre-requisite condition for their effective protection and assertion. The research design is based on the wider field of drama/theatre in education (theatre pedagogy) and seeks the ways in which this can contribute as a methodology to the repertoire of teachers who deal with human rights issues with their students. At the centre of the investigation is a theatre/drama-pedagogical training workshop for in-service teachers, in order to investigate four main research questions: 1) Does the drama/theatre-pedagogical workshop contribute to the training of teachers in Human Rights Education? If so, how? 2) In what ways do the drama/theatre-pedagogical workshop and its methodology contribute to the further practice of teachers, regarding the teaching of human rights? 3) How do research teachers perceive their role within the new combination of human rights education and drama/theatre-pedagogical proce ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2024)
DOI
10.12681/eadd/51983
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51983
ND
51983
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of drama to the in-service training of teachers on human rights education
Συγγραφέας
Χολέβα, Αθανασία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τομέας Αισθητικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Λενακάκης Αντώνιος
Κυρίδης Αργύριος
Μάγος Κωνσταντίνος
Πίγκου-Ρεπούση Μυρτώ
Κακανά Δόμνα
Ιωαννίδου Μάρθα
Παυλίδου Εύα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Θεατροπαιδαγωγική; Εκπαιδευτικό δράμα; Επιμόρφωση εν ενεργεία εκπαιδευτικών; Ρόλος εκπαιδευτικού; Ανθρώπινα δικαιώματα; Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κριτική παιδαγωγική; Ποσοτική έρευνα; Μικτός ερευνητικός σχεδιασμός; Θέατρο στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.